فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ:
مراسم پویش نذر ۱۱۰ قربانی و توزیع آن در بین نیازمندان تهرانی، با حضور فرمانده سپاه تهران بزرگ، عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۹برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۲۵۵
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، مراسم پویش نذر ۱۱۰ قربانی و توزیع آن در بین نیازمندان تهرانی، با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، سیدجعفر تشکری هاشمی عضو منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی سالک رازی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، مهندس توکلی شهردار منطقه ۱۹ و فرماندهان حوزه های تابعه بسیج شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم که به همت سازمان بسیج شهرداری تهران و به میزبانی شهرداری منطقه ۱۹ در بوستان ولایت برگزار شد، مجتبی سالک رازی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در سخنانی اظهار داشت: طرح "نذر ۱۱۰ قربانی" با هدف کمک به معیشت نیازمندان در شرایط کنونی جامعه، از طریق جمع‌آوری نذورات و کمک‌های معیشتی نیکوکاران، برای دومین سال متمادی برگزار شده است.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران  گفت: این طرح به مناسبت عید قربان و دهه امامت و ولایت با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و با حضور نماینده وزارت بهداشت و درمان انجام شد که بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم گوشت قربانی در بسته بندی های یک کیلو و دویست گرمی در میان خانواده‌های نیازمند شهر تهران توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، نیز در این مراسم با تقدیر از اقدام بسیجیان شهرداری تهران در برگزاری این اقدام خداپسندانه، حضور مردم در صحنه و کمک رسانی به محرومین و نیازمندان را موجب بی اثر شدن محاسبات دشمنان و تقویت نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: مدت بسیاری است که مردم ما در رزمایش‌های مواسات و کمک‌های مؤمنانه و طرح‌های بزرگی همچون طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا اقدامات ارزشمندی را انجام داده اند که این نشان از ویژگی‌های اثربخش فرهنگ مردم ما داشته و اتفاقات عظیمی را رقم زده است.

سردار حسن زاده افزود: در سال‌های اخیر همه شاهد آن بودیم که دشمنان ما با محاسبات مادی خودشان به این جمع‌بندی رسیدند که ایران اسلامی اولین کشوری خواهد بود که در مقابله با کرونا به ستوه آمده و در مقابل مشکلات آن سر خم می نماید، اما این روزها شاهد آن هستیم که خودشان اعلام می کنند که محاسبات شان درست از آب درنیامده و طرح‌ها و استراتژی فشار حداکثری آن ها با شکست مواجه شده است. همه این ها به برکت آن است که ما در زمان هایی که لازم می شود به یاری هم  شتافته و به موقع عمل می‌کنیم.

وی بی توجهی دشمنان به مولفه های فرهنگی و دینی مردم ایران را مهمترین عامل شکست برنامه های آنان دانست و گفت: یکی از دلایلی که تمام محاسبات غربی ها اشتباه از آب درآمد، به خاطر آن است که آنان هیچ توجهی به این بخش از ویژگی‌های ملت ما که با آموزه های مکتب تشیع همراه است ندارند. حضور این همه موسسات خیریه، این همه اقدامات خیرخواهانه و این همه کمک‌های مؤمنانه در کرونا و اقدامات ارزشمند سیل و زلزله سال های گذشته با روحیه همدلی و همراهی، همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند باید تقویت شود.

حسن زاده گفت: همدلی رمز موفقیت کشور در بحران‌ها است، هرچه این اتفاقات بیشتر بیفتد هرچه بیشتر مردم بیشتر پای کار بیایند و مسئولین ما به این بخش بیشتر اهمیت دهند، برکت کارها ، تصمیم‌ها و امورات اجرایی ما بیشتر خواهد شد. در طول این سال‌ها مردم نشان داده‌اند که با وحدت و همدلی می‌توانند در مقابل مشکلات فراوان ایستادگی کرده و نه‌تنها از موانع آن‌ها عبور کنند، بلکه تهدیدهای پیش‌آمده را نیز به فرصت تبدیل کنند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) با بیان آن که تمام کشور، پایتخت را یک پتانسیل عظیم دانسته و انتظارات بیشتری از مردم و نهادهای واقع در آن دارند تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم در سیل خوزستان و لرستان، زمانی که مردم متوجه حضور نیروهای امدادی از شهر تهران، شهرداری تهران و یا سپاه تهران می شدند، چقدر آرامش پیدا می کردند و البته انتظارات بالایی هم داشتند که انصافا انتظارات به حقی بود که باید به آن ها رسیدگی شود.

وی گفت: تهران به موازات مشکلات و پیچیدگی هایش، ظرفیت‌های بالایی هم دارد و ما باید وظیفه خودمان بدانیم که در این پویش ها و حرکت های جهادی شرکت کنیم. در بحث کمک های مومنانه  شهر تهران، اقدامات ارزشمند بسیاری صورت گرفته است، اما یکی از ضعف های آن این است که به صورت مجتمع انجام نگرفته است که باید تقویت شود.

حسن زاده خاطر نشان کرد: کسی نگوید ما نیاز خوزستان را رفع کردیم، ما نیازمندیم در این عرصه‌ها وارد شویم، باید از خدا بخواهیم  که به ما توفیق دهد تا نام ما نیز در این چنین برنامه هایی ثبت گردد.

 

ارسال نظرات