معاون هماهنگ‌کننده دفتر نماینده ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز:

حلم و بردباری؛ ویژگی‌ بارز امام موسی کاظم(ع) است

معاون هماهنگ‌کننده دفتر نماینده ولی فقیه سپاه استان البرز بردباری و حلم را از ویژگی‌های بارز امام موسی کاظم(ع) دانست و گفت: این امام بزرگوار با گذشت در مقابل مشکلات، بداندیشان را به اسلام دعوت می‌کرد.
کد خبر: ۹۳۶۱۴۰۴
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد رسولی به‌مناسبت سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) در نشست خبری با  اصحاب رسانه که نهم مردادماه به‌صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: امام موسی کاظم(ع) از امامان بزرگوار شیعه است که با چهار خیلفه عباسی هم عصر بوده است.

حلم و بردباری؛ ویژگی‌ بارز امام موسی کاظم(ع) است
وی افزود: این امام بزرگوار در دوران حیاتش با شرایط خاصی روبه‌رو شده و به‌دلیل فعالیت‌هایش به مدت چهار سال در زندان هارون‌الرشید زندانی بود.

این مسئول بردباری و حلم را از ویژگی‌های بارز این امام بیان کرد و گفت: علم امام موسی کاظم(ع) با حلم عجین بود. این امام بزرگوار با گذشت در مقابل مشکلات، بداندیشان را به اسلام دعوت و در عمل اخلاق نبوی را در جامعه پیاده می‌کرد.

رسولی، بخشندگی را از دیگر صفات بارز این امام بزرگوار دانست و افزود: در روایاتی از اهل سنت و شیعه آمده است که وی جواب بداخلاقی را هیچ‌گاه با بداخلاقی نمی‌داد و در عوض برای آنها هدیه می‌فرستاد.

مسئول هماهنگ‌کننده دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه استان البرز یکی دیگر از ویژگی‌های امام هفتم شیعیان را عبودیت و بندگی برشمرد و گفت: حضرت امام موسی کاظم(ع) مظهر عبودیت و بندگی و معروف به ابن‌صالح بود که در نهایت عبودیت و بندگی خداوند عمر خویش را سپری کرد.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) در درجات عبادی به حدی رسید که معروف به باب‌الحوائج‌ الی‌الله شد و با وجود اینکه خلفا آن حضرت را در زندان و یا تحت نظر ویژه داشتند ولی به‌دلیل عبادت‌های ویژه مردم علاقه‌مند به ارتباط با امامشان بودند.

این مسئول اضافه کرد: امام موسی کاظم(ع) علی‌رغم اینکه عمرش را در زندان سپری کرد اما از فرصت‌های پیش‌آمده در جهت ارتباط با خالق هستی استفاده کرد.

وی با اشاره به بیانات و احادیث ارزشمندی که از آن حضرت به یادگار مانده است، گفت: امام موسی‌کاظم(ع) در حدیثی می‌فرمایند: «هر کسی در دلش به اندازه دانه‌ای کبر باشد، داخل بهشت نمی‌شود.»

رسولی در پایان آشنایی و معرفت به معارف و سیره آن حضرت و عمل به روش و سیره امام موسی کاظم(ع) را تضمین‌کننده راه سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت برای انسان دانست و افزود: باید زمینه آشنایی مردم به‌ویژه نسل جوان را با سیره این امام بزرگوار فراهم کرد.

یادآور می‌شود، امام موسی کاظم‌(ع) در سال ۱۲۸ هجری قمری در مدینه متولد و در سال ۱۸۳ هجری قمری در زندان هارون‌الرشید با خرما مسموم و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها