خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان سرخه گفت: مردم باید مطالبه گر باشند؛ چرا که حل مشکلات و مسائل مردم در بخش ها و موضوعات مختلف در گرو مطالبه گری مردم از مسئولان است.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۷۹
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه در خصوص اهمیت مطالبه گری اظهار کرد: مردم چون حق و حقوق خود را نمی‌دانند طبعاً مطالبه هم نمی‌کنند بسیاری از افراد هم در حد نق و نوق زدن مطالبه می‌کنند و این نقد و نق زدن ها شیوه صحیح مطالبه گری نیست.

وی افزود: زبان مطالبه را باید افرادی مانند فرهیختگان شهر انجام دهند، فرد بیسوادی که مطالبه می‌کند با کسی که اهل علم و دانش و فرهیخته است نرخ مطالبه گریشان  فرق می‌کند؛ کسی که دارای پایگاه اجتماعی است و مطالبه می‌کند با کسی که فاقد این پایگاه است فرق دارد.

امام جمعه سرخه اذعان داشت: من بارها گفته‌ام اگر مردم بدانند حقوقشان چیست قطعاً  تکالیف خود را خواهند شناخت هر حقی تکلیفی دارد و اگر می‌خواهیم از حق شهروندی خود دفاع کنیم باید مردم متعهد به یک سری تکالیف باشیم.

 

فاطمی بصیر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده اند که جوان‌ها مطالبه‌گر باشند، گفت: مردم مطالبه گری داشته باشند که گویای اهمیت مطالبه گری از مسئولان برای حل مشکلات است.

وی تصریح کرد: مطالبه گری الزاماتی می‌خواهد و جامعه خبرنگاران و کسانی که صاحب تریبون هستند و هر کس که فرهیخته و فرزانه فرهنگی است باید حقوق مردم را بیان کند که اگر به حقوق آنها تعرض شد زبان اعتراض  داشته باشند و به بیان مشکلات خود بپردازند و از مسئولان مطالبه پاسخگویی داشته باشند.

امام جمعه سرخه با بیان اینکه ادبیات و شیوه مطالبه گری هم بسیار مهم است، بیان داشت: با اینکه ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد هنوز مردم سردرگم هستند که برای رفع و فتق مسائل اداری سراغ کدام اداره بروند.

فاطمی بصیر در ادامه اضافه کرد: مردم حرف خود را باید مطالبه کنند، در روایات آمده است که یکی از شاخصه‌های نظام مردم سالاری دینی، این است که عوام مردم بدون لکنت زبان حق خود را از حاکمان خود مطالبه کنند البته ادبیات و سطح توقعات هم باید تعریف شود گاهی ممکن است که یک شهروند مطالبه‌ ای کند که بیش از سطح توقع و مطالبه است و باید به آنها از طریق تریبون ها و غیره آموزش داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها