زاهدان/ محمد جواد جامعی ضمن گرامیداشت ۲۲ ذی الحجه سالگرد شهادت میثم تمار، و روز قشر بسیج مداحان گفت :میثم تمار ۱۸ روز پیش از عاشورا قبل از رسیدن کاروان امام حسین (ع ) به کربلا به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۹۸
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد جواد جامعی ضمن گرامیداشت ۲۲ ذی الحجه سالگرد شهادت میثم تمار، و روز قشر بسیج مداحان گفت: میثم تمار ۱۸ روز پیش از عاشورا قبل از رسیدن کاروان امام حسین (ع ) به کربلا به شهادت رسید.


مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در تعریف شخصیت میثم اذعان داشت: میثم تمار از جمله شخصیتهای شاخص و والایی است که در مكتب انسان ساز حضرت علی (ع )تربیت وپرورش یافته است.


وی ادامه داد:  یكی از چهره های درخشانی است كه علاقه خاصی به حضرت علی (علیه‌السّلام) داشت و حضرت نیز متقابلاً او را بسیار دوست‌داشت.


محمدجواد جامعی حیات پربار و شهادت افتخارآمیز میثم را سرمشق والگویی مناسب برای همه انسان‌های آزاده و مسلمان دانست و تصریح کرد: میثم تمار عالمی محدث، مداح، خطیب و با بصیرت بود.


این مسئولبا اشاره به جایگاه والای این یار سالخورده امام علی(ع ) را در نزد ائمه از سخنان این بزرگواران نسبت‏ به وی و نیز از برخوردشان با او در صحنه عمل ، می‏توان درک کرد، تصریح کرد: صفا و صمیمیتی که میان علی(ع) و میثم بود از میزان رابطه مودت آمیزشان وانس و الفت این دو نسبت‏ به‏ هم می‏توان دریافت.


مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان با تاکید بر این که مداح در اصطلاح شیعی، به کسانی گفته می شود که در ایام ولادت و شهادت ائمه علیهم السلام در مجالس جشن و عزا به خواندن اشعاری در فضایل و مناقب محمد و ال محمد علیهم السلام یا مظلومیت آنان می پردازد و اغلب با شعر و مرثیه و ذکر مصیبت اهل بیت(ع)، اهل مجلس را می گریانند، اذعان داشت: مداحان وظیفه دارند با خواندن اشعار و مرثیه در مجالس جشن و سوگواری اهل بیت علیهم السلام فضیلت‌ها یا مظلومیت آن حضرات را برای مردم بازگو نمایند و شخصیت و سیره متعالی آنان را به مردم بشناسانند.


این مقام مسئول با اشاره به شخصیت ایرانی میثم نیز اذعان داشت: میثم تمار را باید یکی از مداحان امام علی(ع) دانست و جا داردروز شهادت وی را روز مداح نامید چراکه میثم با دست و پای قطع شده تا آخرین لحظه حیات مداحی اهل بیت (ع )را انجام می داد.


جامعی با تاکید بر این مطلب که الگو قرار دادن چنین شخصیتی به عنوان مداح اهل بیت(ع )رسالت مداحی را خطیرتر می کند، گفت: چرا که مداحی تنها آواز خوش نیست بلکه خلوص نیت ،علم و بصیرت و شناخت است نسبت به ائمه اطهار (ع )که از فهوای وجود در قالب صدای دلنشین ومتن وشعر ارائه می گردد.


وی همچنین روز قشر بسیج مداحان را به همه ی مداحان و شاعران بسیجی استان سیستان و بلوچستان که در همه حال یار و یاور مجموعه بسیج مداحان بوده اند تبریک گفت و با توجه به درپیش بودن ماه های محرم و صفر برایشان آرزوی موفقیت کرد.

ارسال نظرات