معاون هماهنگ کننده سپاه زنجان در گفت وگو با «بسیج»:

1054 گروه جهادی در زنجان فعالیت می کنند/توزیع582 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند زنجانی

زنجان- معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان از فعالیت 1054 گروه جهادی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۴۶
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

سرهنگ عباس بابایی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار کرد: تشکیل "بسیج سازندگی" از نقاط عطف و معنادار انقلاب اسلامی و پدیده برجسته تاریخ معاصر ایران است.

1054 گروه جهادی در زنجان فعالیت می کنند/توزیع582 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند زنجانی

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی نهادی انقلابی بود، تصریح کرد :در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) با شعار رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده در ایران تاسیس شد. این نهاد در تاریخ ۷ آذر ۱۳۶۲ به وزارت جهاد سازندگی ارتقاء پیدا کرد و در پی ادغام با وزارت کشاورزی، در دی ماه ۱۳۷۹ فعالیت خود را تحت عنوان وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرد.


معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با اشاره به هدف بسیج سازندگی، افزود :مهمترین هدف این نهاد خدمت رسانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم، روستایی و مرزی است و همچنین بحث اشتغال زايي یکی دیگر از دغدغه های این نهاد است.

این مسئول با بیان اینکه طرح‌های بسیج سازندگی کوتاه مدت، فراگیر، عام المنفعه و عمومی است، بیان داشت : تفاوت بسیج سازندگی با سایر مراکز دولتی به دلیل ویژگی‌های خاص آن از جمله اجرای طرح‌های کوتاه مدت و زودبازده است که جهادگران در هشت عرصه عمران و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزی، بهسازی و زیبا سازی مدارس، اشتغالزایی، خدمات درمانی و بهداشتی، آموزش فنی و حرفه‌ای و برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی و مشاوره تحصیلی خدمت رسانی می‌کند.


معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به مهمترین و اصلی ترین فعالیت های این نهاد، تاکید کرد : خدمت رسانی سازمان بسیج سازندگی در زمینه های احداث و ترمیم مدارس، راه‌های روستایی، تأمین آب شرب، کاشت نهال، احیای قنات، تعمیرات لوازم جانبی مدارس، ویزیت بیماران، تهیه جهیزیه، کمک های مومنانه، تهیه دارو و واکسیناسیون افراد در روستاهای محروم از جمله فعالیت های این نهاد مي باشد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 54 گروه جهادی در استان زنجان فعالیت دارند  ،گفت: 551 گروه در قالب جغرافیا محور در مساجد و محلات خدمت رسانی کرده و 278 گروه جهادی مربوط به جامعه زنان است.

 

این مسئول  با بیان اینکه 84گروه‌ جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی در استان فعال است، یادآور شد: 141 گروه جهادی نیز در اقشار مختلف بسیج خدمات رسانی می کنند.



این مسئول با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیش از هزار و 57 پروژه از بدو تشکیل بسیج سازندگی تا به امروز در استان اجرا کرده است، گفت : تا کنون در حوزه محرومیت زدایی 50 میلیارد تومان هزینه شده است.

بابایی با اشاره به اینکه تا پایان سال 99 حدود 499 صندوق قرض‌الحسنه در مساجد استان زنجان راه‌اندازی شده است،خاطرنشان کرد: همچنین هزینه تاسیس کارگاه های خیاطی وصنایع غذایی از صندوق های قرض‌الحسنه تامین مالی شده است .


وی با اشاره به فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با آغاز بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی مردم، ابراز کرد: تا پایان سال 99 بیش از 257 هزار بسته معیشتی به همت این قرارگاه در بین نیازمندان استان توزیع شده است.


این مسئول از اهدای 582 سری جهیزیه به نوعروسان  و یک هزار تبلت دانش‌آموزی با کمک خیرین در قالب رزمایش کمک مومنانه خبرداد و افزود: 200 هزار پرس غذای گرم و 60 هزار بسته بهداشتی و 320 مورد خدمات مسکن ارائه شده است.

 

وی با اشاره به آزادی سازی 47 زندانی جرائم غیرعمدی در استان زنجان، اظهار کرد:  670 مورد مشاوره حقوقی نیز به جامعه هدف ارائه شده است.


معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به دیگر برنامه های بسیج سازندگی،عنوان کرد :تاسیس کارگاه‌های تولید ماسک، ضدعفونی معابر ومناطق پرتردد توسط بسیجیان نمونه ای از فعالیت های قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مي باشد.


وی در پایان با بیان اینکه در عرصه محرومیت زدایی 50 میلیارد ، اقتصاد مقاومتی 41 میلیارد و خدمات رسانی 125 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد : در مجموع 216 میلیارد  تومان در عرصه های مختلف هزینه و 50 هزار نفر در قالب گروه های جهادی در مناطق محروم در حال خدمت رسانی هستند.

ارسال نظرات