خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در برنامه تلویزیونی گام تمدن ساز سیمای مرکز قزوین؛
سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: گام دوم انقلاب و کلید واژه های این بیانیه، جغرافیای فکری و معنوی ما را در یک قاب نشان می دهد.
کد خبر: ۹۳۶۲۱۴۷
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) با حضور در برنامه گام تمدن ساز در سیمای مرکز قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان استان همچون شهید انصاری و آزاده سرافراز ابوترابی، سردار خیبر شکن شهید حسن پور و شهید زین الدین، شهیدان ارتش قزوین عباس بابایی و شهید لشگری، با اشاره به تکریم مقام مادر، گفت:وجود شهدای گرانقدر و علمای عالیقدر به دلیل پرورش در دامان مادران زینبی است و لذا جایگاه این مادران ستودنی است.

وی با اشاره به مقام مادران شهیدان بهتویی ابراهیمی و علی ابوالقاسمی در منطقه زادگاه خویش روستای آتان الموت افزود: صبر و استقامت آنها زبان زد همه بوده و اشتیاق ما به جبهه و سپاه بواسطه مادران این شهیدان بزرگوار بوده است.

گام دوم انقلاب، جغرافیای فکری و معنوی ما را در یک قاب نشان می دهد

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که اگر زن شجاع را از جامعه بگیریم آن جامعه به انحراف کشیده می شود، به ماجرای افشای کودتای نوژه توسط یک مادر انقلابی پرداخت و یادآور شد: در تربیت عناصر موثر همچون علامه طباطبایی عشق و ارادت همسری فداکار باعث شد تا وی مفسر بزرگ قرآن شود.

وی افزود: گام دوم انقلاب و کلید واژه های این بیانیه، جغرافیای فکری و معنوی ما را در یک قاب نشان می دهد و در این بیانیه مقام معظم رهبری توصیه هایی به جوانان نموده و مواردی را از جوانی که در بستر تربیتی یک مادر انقلابی قرار گرفته و پیشرفت های بزرگ علمی را بدست آورده، مطالبه کرده است.

مقام ارشد نظامی استان در ادامه افزود: امروز در دانش هسته ای میانگین سنی دانشمندان ۲۷ سال بوده و بیش از ۳۶ میلیون نفر از ملت بزرگ ایران جزء این ظرفیت عظیمی است که مقام معظم رهبری در این بیانیه اشاره کرده اند که همه آنها زمینه سازی، ولایت عظما را فراهم خواهند کرد.

راه پیش روی جوان امروز، تجربه گذشته و باور به دارایی خودمان است

سردار رفیعی آتانی با اشاره به نقش بی بدیل بانوان و مادرانی که با سلامت نفس، نسل انقلابی و فرزندان خود را تربیت کرده اند برای سهل الوصول شدن حوادث کشور تصریح کرد: مهدکودک، مدرسه و منزل، نقش تربیتی مادران را بیان می کند و این چنین است که مقام معظم رهبری با اطمینان خاطر به این نسل، گام دوم انقلاب را بیان فرمودند.

وی با بیان بخشی از اهداف بیانیه گام دوم، قله های پیش رو برای رسیدن به صحنه های سرنوشت ساز آسانتر از راه گذشته دانست و اضافه کرد: راه پیش رو جوان امروز، تجربه گذشته و باور به دارایی خودمان است تا بواسطه آنها خطرات و اهداف دشمنان را یکی پس از دیگری دفع کنیم. اگر روزی مرزهای کشور مورد تهاجم قرار گرفت، تربیت یافتگان دینی همچون حسن باقری و شهید حسن تهرانی مقدم که پرورش یافتگان خانه و مسجد و هیئت بوده اند را در جنگ دیدیم که جز در مکتب اهل بیت چنین چیزی را نمی یابیم.

مقام ارشد نظامی استان اظهار کرد: از جوانان مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب خواستارم که دست ولی خدا را در علم و دانش، اخلاق و معنویت و در سبک زندگی و الگوی اسلامی را در این ۷ جبهه ای که گشوده اند و به بخش اعظمی از آنها رسیده ایم، محکم گرفته و رها نکنید.

بانوان کادر درمان، سفیدپوشان ناجی ملت در ایام کرونا بودند

وی با اشاره به حضور بانوان تحصیل کرده و توانمند و انقلابی در عرصه های مختلف جامعه تصریح کرد: در بسیاری از مسئولیت های حاضر در جامعه محدودیتی بین بانوان و آقایان نبوده و حتی در بعضی مواقع بانوان موثرترند و نقشی که انقلاب برای همه قائل شده محدودیتی برای حضور و نقش آفرینی آنان نبوده و این یک شعار نیست.

سردار آتانی با یادآوری شیوع بیماری کرونا در کشور خاطرنشان کرد: بانوان زیادی در سطح جامعه در لباس و نقش های مختلف همچون پرستاران و کادر درمان، تولیدکنندگان ماسک و غیره، کشور را از شرایط سخت و شوک کرونایی خارج کردند که اینان ستارگان و سفید پوشان ملت ایران بوده و باعث آرامش کشور شدند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برای نقش آفرینی بانوان میدان را گشوده اما بعضی از مواقع خوب عمل نکردیم و باید نقدها را بشنویم و به بانوان حق بدهیم و در تلاش هستیم تا با حضور و راهکار و پیشنهاد آنان راه را هموار سازیم.

جهاد رزمندگان در سوریه، زمینه سازی ولایت عظما در نبرد بی نظیر جبهه مقاومت را در پی داشت

سردار رفیعی گفت: جهاد رزمندگان در سوریه، زمینه سازی ولایت عظما در نبرد بی نظیر جبهه مقاومت را در پی داشت و آنجا دشمن برای تخریب حرم نیامده بود بلکه برای تصرف یک کشور عربی به اسم سوریه آمده بود و یک جریان انحراف فکری بود که می خواست بار دیگر کربلا و قتلگاه را به رخ بکشد.

وی با بیان اینکه گروه مخالف سوری تانک و نفربر و موشک دراختیار داشتند اضافه کرد: آنان با وجود همه این امکانات سر می بریدند اما فرزندان مادران زینبی آمدند و اجازه ندادند به جایگاه مقدسات و حریم اهل بیت اهانت شود و از ناموس و جان و مال مردم محافظت کردند. امروز ملت در کنار ولی خدا ایستاده اند و هم اینک "حرم" جمهوری اسلامی و ایران قرارگاه حسین بن علی است.

فرزندان ملت در سپاه، از تمامیت ارضی کشور مقتدرانه دفاع می کنند

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به نقش مادران شهید با استقلال و آزادی کشور یادآور شد: بلافاصله با گفتن کلمه استقلال، مرزهای جغرافیایی کشور در نظر ما می آید که امروز در امنیت کامل قرار داشته و فرزندان سپاهی شما، مقتدرانه با حفاظت از تمامیت ارضی کشور، چشم دشمنان را از حدقه بیرون می آورند.

سردار رفیعی آتانی در پایان گفت: امروز نگران استقلال فرهنگی و عقیدتی هستیم چرا که باور و ایمان و اعتقاد ما باید حفظ شود. دشمن جنگ و تحریم و فتنه های دیگر را در کشور انجام داد و ناامید شد و امروز به این استقلال فکری و فرهنگی ما حمله کرده، در حالی که نگهبانان و ایستادگان در خط اول این جنگ فرهنگی، مادران ما خواهند بود تا با تاثیرپذیری از همان تربیت مکتب عاشورایی نسل آینده را پرورش دهند و دشمن را ناامید کنند تا استقلال فرهنگی ما همانند استقلال جغرافیایی حفظ شود و ما زمینه سازان ظهور ولایت حضرت مهدی(عج) باشیم.

انتهای پیام/1004

ارسال نظرات
پر بیننده ها