مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفت‌وگو با«بسیج»خبر داد

فعاليت ٥١٣ صندوق قرض الحسنه مردم يار به همت بسيج سازندگي استان زنجان

زنجان-مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه زنجان از افتتاح و فعاليت ٥١٣ صندوق قرض الحسنه مردم يار به همت بسيج سازندگي استان زنجان از سال ٩٧ تاكنون خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۲۳۵۷
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
سرهنگ فرشاد پیری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص راه اندازی سازمان بسیج سازندگی، اظهار داشت: این سازمان در سال ۱۳۷۹ طبق فرمایش ایشان راه اندازی شد.
فعاليت ٥١٣ صندوق قرض الحسنه مردم يار به همت بسيج سازندگي استان زنجان

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: این سازمان در ۸ محور اساسی و در ۳۰۰ عرصه فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مهم سازمان بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی می‌باشد، عنوان کرد: این دو موضوع از سال ۱۳۹۰ مطرح و تاکنون بیش از ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان برای راه‌اندازی کسب و کار اهدا شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در زمینه اشتغال و اشتغال زایی کمک شده است، به افتتاح کارگاه خیاطی و صنایع غذایی اشاره و خاطرنشان کرد: منابع مالی این کارگاه‌ها توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه و بانک‌های عامل تأمین شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به هدف اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: هدف از این مهم تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستا‌ها و محلات می‌باشد که به واسطه این طرح از سال ۱۳۹۷ تا کنون ۵۱۳ صندوق افتتاح و بیش از ۶ هزار ۳۰۰ فقره تسهیلات بالغ بر ۹ میلیارد تومان به قرض‌الحسنه اهدا شده که هزار و ۶۰۰ نفر برای راه‌اندازی کسب و کار تامین مالی شده اند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در مهر ماه سال جاری، اظهار کرد:عمده فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در محوریت عمران و اقتصاد مقاومتی است که همه برنامه‌ها به نام شهدا مزین شده است.

پیری با اشاره به اهداف سازمان بسیج سازندگی، گفت::هدف این سازمان برگزاری ۳۵۳۵ برنامه در ۸ محور اصلی سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) است.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است، بیان داشت: برنامه‌ها در ۳ محور اصلی برنامه ریزی شده است و هزار و ۵۰ طرح خرد، کلان و خانگی تعیین شده که بیشتر در حوزه صنعت، کشاورزی و صنایع دستی می‌باشد و بیش از ۵۵ میلیارد تومان از طریق وام‌های قرض‌الحسنه ویارانه تامین مالی خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار