دبیر کمیته بانوان كنگره ٣٥٣٥ شهيد استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»خبر داد

ساخت ٣ مستند از رشادت هاي مادران شهدا براي كنگره ٣٥٣٥ شهيد استان زنجان

زنجان- دبیر کمیته بانوان كنگره ٣٥٣٥ شهيد استان زنجان از ساخت ٣ مستند از رشادت هاي مادران شهدا به همت دبيرخانه اين كنگره با معرفي مادران،همسران و خواهران شهدا به همت اين كميته خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۲۳۵۹
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
لیلا رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به کنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان، با بیان اینکه یاد و خاطره حماسه‌هایی که فرزندان این مرز و بوم برای اعتلای ایران اسلامی خلق کردند باید در اذهان مردم به ویژه نسل‌های سوم و چهارم انقلاب تداعی و ماندگار شود، اظهار داشت:برگزاری کنگره بهترین راه برای نشان دادن ازخودگذشتگی شهدا است.
 
ساخت ٣ مستند از رشادت هاي مادران شهدا براي كنگره ٣٥٣٥ شهيد استان زنجان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه از اواسط سال گذشته دبیرخانه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان فعال شده است، عنوان کرد: ۲۲ کمیته برای کنگره مشخص و به روسا و دبیران کمیته‌ها مسئولیت‌هایی واگذار شد که یکی از کمیته ها، به عنوان کمیته بانوان تعیین گردید.

رمضانی افزود:مسئولیت کمیته بانوان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان به ریاست خانم بلوری؛ مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده و نیز مسئولیت دبیر کمیته بر عهده اینجانب نهاده شده است.

دبیر کمیته بانوان کنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان در ادامه با بیان اینکه تمامی برنامه‌های این کمیته با همکاری نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی اجرا می‌شود و بیش از ۵۰ عنوان برنامه به این نهاد‌ها پیشنهاد و مورد استقبال قرار گرفت، متذکر شد: از این تعداد برنامه ۶ عنوان توسط جامعه بسیج زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اجرا می‌شود.

رمضانی با اشاره به برنامه‌های این کمیته، اذعان کرد: برنامه ستاره در آینه در خصوص شناسایی و معرفی مادران، همسران، دختران، خواهران شهدا و جانبازان و ایثارگران و همچنین بانوان ایثارگر پشت جبهه‌ها می‌باشد که طبق صحبت‌های صورت گرفته قرار بر این شد ۳ مستند از رشادت‌های مادران شهدا توسط دبیرخانه کنگره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان تهیه و تولید شود.

این مسئول با اشاره به برنامه ستاره‌های بی غروب، تصریح کرد: این برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و فراخوان قصه گویی در فضای مجازی و حقیقی با محوریت شهدا اعلام و زمان ارسال آثار تا اواخر مرداد ماه سال جاری می‌باشد.

دبیر کمیته بانوان در ادامه با اشاره به برگزاری پویش کتابخوانی با محوریت کتاب خط هشتم؛ زندگینامه شهید عطایی، اظهار کرد:این پویش با عنوان انیس کنج تنهایی و با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری شب شعر با عنوان "من برایت می‌سرایم" از دیگر برنامه‌های کمیته بانوان در راستای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است.

این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره عرصه پرواز، ابراز کرد:این جشنواره به صورت انفرادی و در قالب تئاتر و در حوزه شهدا می‌باشد که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا شده و کمیته بانوان کنگره در انتشار و فراخوان این جشنواره همکاری می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت:: از دیگر برنامه‌های کمیته بانوان برگزاری جشنواره فرهنگی برای خانواده شهدا با عنوان مسیر شیدایی می‌باشد که در صورت امکان و تامین مالی اجرا خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری برنامه شمیم محمدی، خاطرنشان کرد: این برنامه جهت تجدید میثاق با شهدا همراه با عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا صورت گرفته است.

رمضانی با بیان اینکه یکی از اهداف کمیته بانوان معرفی بانوان دلیر و غیور شهیده استان است، ادامه داد: هدف برنامه انعکاس ستاره‌ها برگزاری یادواره شهدا، معرفی شهدای زن و شهید شاخص سال می‌باشد.

وی تاکید کرد: تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های این کمیته با نام و یاد شهدا مزین شده است و از دیگر برنامه‌های این کمیته میتوان ختم زیارت عاشورا، قرآن کریم، نذرصلوات، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، نامگذاری مهد‌ها و پیش دبستانی‌ها بنام شهدا، ویزیت رایگان، همایش پیاده روی و کوهنوردی، برگزاری یادواره شهدا، خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی و... نام برد که تمامی این برنامه‌ها در راستای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

دبیر کمیته بانوان با بیان اینکه کار برای شهدا اجر و پاداش اخروی را به همراه خواهد داشت، افزود: هر فرد و شخصی که می‌تواند برای برگزاری کنگره مثمر ثمر باشد باید پای کار بیاید و قطعا خداوند متعال و شهدا اجر آن‌ها را خواهند داد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد:جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در جامعه باید پررنگ شود و در همه امور قدردان تلاش‌ها و رشادت‌های آنان باشیم و برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه، لحظه‌ای کوتاهی و غفلت نکنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار