معاون سیاسی، امنیتی استانداری اردبیل گفت: بر خلاف شانتاژ رسانه های بیگانه و برخی افراد مخالف نظام استقبال مردم از دریافت واکسن کوید۱۹ در سطح استان پرشور بوده و قابل تحسین است.
کد خبر: ۹۳۶۲۳۷۶
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

واکســــینه روزانه 13 هـــزار نفر در اردبـــیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، بهروز ندایی در جریان بازدید از مراکز واکسیناسیون تجمیعی اردبیل اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا باید افراد بالای ۵۰ سال در شهرها و بالای ۴۰ سال در روستاها واکسینه شوند بنابرین استقبال خوبی از مردم در مراکز واکسیناسیون شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در هر شرایط باید رعایت شود، افزود: با توجه به استقبال مردم در مراکز واکسیناسیون و تجمع زیاد افراد باید مراکز واکسیناسیون افزایش یابد تا شاهد انتقال ویروس در این فضاها به افراد سالم نباشیم.

معاون سیاسی استاندار اردبیل ضمن تقدیر از معاونت بهداشت استان و عوامل پرستاری مستقر در مراکز واکسیناسیون ادامه داد: افراد مستقر در مراکز تجمیعی واکسیناسیون با آرامش کامل و اخلاق حسنه مراجعین را پذیرش می کنند و حتی به سوالات احتمالی این مراجعه کنندگان پاسخ می دهند.

وی با بیان اینکه افراد حایز شرایط ناگزیر باید واکسینه شوند تا امنیت سلامتی خانواده ها تضمین شود، افزود: طبق آمار افرادی که در بیمارستان ها بستری شده اند اغلب اشخاصی هستند که واکسن دریافت نکرده اند.

ندایی با بیان اینکه تعداد بستری ها در سراسر کشور با ورود کرونای از نوع دلتای هندی افزایش یافته است گفت: در حال حاضر ۵۵۰ نفر در تخت های بیمارستان های استان بستری هستند و بیش از سه هزار نفر نیز در خانه های خود قرنطینه شده اند و باید با همکاری همگانی از این پیک بحرانی بگذریم.

این مسوول از مردم استان خواست در اسرع وقت طبق اعلام مراکز بهداشت در محل های اعلام شده حاضر شوند و نسبت به دریافت واکسن های قابل تایید سازمان بهداشت جهانی اقدام کنند تا استان دو ماه آینده به امنیت سلامت برسد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه روزانه ۱۳هزار نفر از افراد جامعه هدف در استان واکسینه می شوند، افزود: با روند حاضر افراد دارای زمینه بیماری و آسیب پذیر، جامعه دانشگاهی، معلمان، کادر درمان و جامعه پرستاری، خبرنگاران و همچنین افراد بالای ۵۰ سال به مرور واکسینه می شوند تا در آینده نزدیک افراد زیر ۵۰ سال در مراکز شهری نیز واکسینه خواهند شد و طبق گفته وزارت بهداشت تزریق واکسن های موجود برای افراد زیر ۱۸ سال هنوز تایید نشده است.

گفتنی است رضا علیزاده ناظر ستاد اجرایی واکسیناسیون کشور از مراکز واکسیناسیون تجمیعی شهر اردبیل به همراه معاون سیاسی استان بازدید و نسبت به روند اجرای واکسیناسیون در سطح شهر اظهار رضایت کرد.

ارسال نظرات