خبرهای داغ:
جانشین فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام سجاد (ع) بیرجند خبر داد
رضایی از اعزام 180 دانشجو معلم خواهر به مناطق محروم بیرجند در طرح جهاد آموزشی ـ تربیتی خبر داد و گفت: در مرحله سوم این طرح 800 دانش آموز نیازمند آموزش تحت پوشش قرار می گیرند.
کد خبر: ۹۳۶۲۴۰۶
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

فاطمه رضایی دانشجوی جهادگر و جانشین فرمانده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام سجاد (ع) بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: مرحله سوم طرح جهاد آموزشی ـ تربیتی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

وی بیان داشت: در مرحله اول  ۱۰۰ نفر دانشجوی خواهر و مرحله دوم و سوم  ۸۰ نفر دانشجو خواهر برای تدریس به دانش آموزان که به دلیل شرایط کرونایی و آموزش های مجازی از تحصیل عقب افتاده بودند در خدمت به مردم مناطق محروم مشارکت کردند.

دانشجوی جهادگر افزود: مرحله اول در مرداد و شهریور ۹۹ در سطح استان و همه شهرستان ها  برگزار شد .  در بیرجند اعزام دانشجو به روستاهای اطراف از جمله نوفرست، محمود آباد، بهدان ، برزج و چندین روستای دیگر صورت گرفت.

رضایی ادامه داد: مرحله دوم در اسفند ۹۹ برگزار شد  و دانشجویان بسیجی به روستای های حاشیه شهر مثل امیر آباد ، حاجی آباد ، دستگرد و چهکند و در دیگر شهرستان ها هم به روستاهای اطراف اعزام شدند.

مسئول اردوی جهادی خواهران دانشگاه فرهنگیان پردیس امام سجاد (ع) بیرجند گفت: در مرحله سوم از روز چهارشنبه ششم مرداد ماه  اعزام دانشجو به مدارس حاشیه شهر مانند کاظمیه، جوادیه و غیره انجام شده است و همچنین دانشجو معلمان جهادگر به روستاهای امیر آباد و حاجی آباد بیرجند اعزام می شوند.

رضایی بیان داشت: این اردو سه روز در هفته به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت و  ۸۰۰ دانش آموز نیازمند آموزش را تحت پوشش قرار می دهد.

این دانشجوی جهادگر افزود: در این اردو ها علاوه بر کار آموزشی، برنامه های تربیتی و پرورشی هم خواهیم داشت. مثلا طبق برنامه ریزی در روز شنبه برنامه های فرهنگی جشن گونه ای را در مدارس به مناسبت عید غدیر و اهدای هدایای فرهنگی به دانش آموزان اجرا شد.

رضایی عمده ترین هدف از اجرای این طرح را  کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تکرار پایه دانش آموزانی که به آموزش مجازی دسترسی نداشتن عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها