زنجان - روز جمعه ۱۵ مرداد طی مراسمی در مسجد جامع زنجان اعلان عزای حسینی در پایتخت شور و شعور حسینی به همت هیئت مکتب‌الزهرا(س) برگزار می‌شود .
کد خبر: ۹۳۶۲۶۲۷
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ همه ساله در آخرین روز‌های ماه ذی‌الحجه، مردم ولایی و مومن کشورمان برای مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) آماده می‌شوند؛ در همین راستا شهر‌های کشورمان رخت سیاه بر تن می‌کنند و هیئت‌های مذهبی نیز برای میزبانی از عزاداران حسینی خود را آماده می‌کنند. عاشقان آن حضرت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات مذهبی شرکت می‌کنند.
 
مراسم اعلان عزا در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار می‌شود

مراسمات عزای حسینی در سال گذشته به قدری منظم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد که رهبر معظم انقلاب پس از دهه محرم از هیئت‌های مذهبی و مداحان به خاطر رعایت موارد بهداشتی تقدیر کردند. امسال هم در آستانه ماه محرم هیئت‌های مذهبی اعلام کرده‌اند که همانند سال گذشته ضمن پرشور برگزار کردن مراسمات عزای حسینی، کاملا شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد.

جمعه ۱۵ مرداد ماه سال جاری ساعت ۲۲ مراسم اعلان عزای حسینی با سخنرانی آیت‌الله علی خاتمی نماینده، ولی فقیه در استان و با مرثیه‌خوانی حاج، ولی الله کلامی زنجانی، حسن بیات و علیرضا بیگدلی در صحن مسجد جامع زنجان (مسجد سید) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به همت هیئت مکتب‌الزهرا برگزار می‌شود.

همچنین علیرضا فیروزفر رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان هم از تعویض پرچم گنبد حسینیه اعظم زنجان در شب محرم خبر داد و گفت: مراسم تعویض پرچم حسینیه یک مراسم سنتی است که همه ساله در شب محرم این مهم انجام می‌شود.
ارسال نظرات