خبرهای داغ:

دو هفته سخت در انتظار جنوب غرب خوزستان/ ظرفیت تمام بیمارستان‌ها تکمیل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: باتوجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های منطقه باید انتظار مرگ و میرهای بیشتری در دو هفته را داشت.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۴۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، امروز در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان به عنوان بیمارستان معین بیماران کرونایی تکمیل شده است و دیگر جایی برای بیماران جدید ندارد.

وی با بیان اینکه بخش‌های بستری و درمان سرپایی بیماران در تمامی بیمارستان‌های تابع افزایش پیدا کرده است و هیچ بیمارستان سفیدی در جنوب غرب خوزستان وجود ندارد گفت: سرعت انتشار بیماری در منطقه بسیار بالاست اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند و شهرها تعطیل نشوند فاجعه اتفاق خواهد افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، در خصوص روند واکسیناسیون در حوزه خرمشهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه واکسن به مقدار لازم در اختیار بهداشت و درمان قرار دارد روزانه می‌توان تا دو هزار دز واکسن کرونا در این منطقه این شهرستان کرد، همچنین این آمادگی در خرمشهر وجود دارد تا برای واکسیناسیون عشایر و روستاییان تیم پزشکی به روستاهای خرمشهر اعزام شود.

سلمان‌زاده با بیان اینکه باید انتطار مرگ و میرهای بیشتری در دو هفته آینده را داشت و اکنون کشور در حساس‌ترین برهه مبارزه با کووید ۱۹ قرار دارد و به مرحله سرنوشت ساز رسیده‌ایم، ادامه داد: از بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان درخواست کمک برای برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه شرایط به وجود آمده ناشی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری مردم و مسوولان است، افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های منطقه باید انتظار مرگ و میر بیشتر در دو هفته را داشت. شرایط فعلی بسیار خطرناک است و در حال حاضر در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان جا برای بستری وجود ندارد و بیشتر بیمارانی که باید بستری شوند به صورت سرپایی درمان می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان و عشق و علاقه مردم برای سوگ اباعبدالله الحسین، یادآور شد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و برپایی مراسم عزاداری باید همه هیأت‌های مذهبی و موکب‌داران خود را ملزم به واکسیناسیون بدانند.

سلمان‌زاده خاطرنشان کرد: برای بستری بیماران کرونایی تلاش شده ظرفیت‌های بستری در بیمارستان‌های منطقه افزایش یابد و در این راستا سه بخش بیمارستان شهید رجایی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است ضمن اینکه در خرمشهر یک دستگاه اکسیژن ساز دیگر در حال نصب است و احتمال برپایی بیمارستان صحرایی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به غیبت مسوولان برخی دستگاه‌ها در جلسات ستاد کرونا، بیان کرد: غیبت مدعوین جلسات ستاد کرونا شاخص گویایی برای عادی انگاری مسوولان و تنها ماندن مجموعه بهداشت و درمان در این شرایط بحرانی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها