خبرهای داغ:
اعضای شورای شهر ششم شیراز در نخستین جلسه رسمی شورا پس از ادای سوگند، هیئت رئیسه شورا را برای یک سال انتخاب کردند.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۸۴
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، صبح امروز مراسم تحلیف شورای ششم در کلانشهر شیراز با حضور امام جمعه، استاندار و دیگر مسئولان به صورت مجازی و حضوری به صورت محدود برگزار شد تا شهروندان این رویداد مهم را از صفحه اینستاگرام دنبال کنند. 

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم ضمن تبریک ایام ذی‌الحجه، از بارگاه الهی برای اعضای شورا خواهان توفیق خدمت در راستای اهداف مقدس نظام شد و اظهار داشت: مشورت کردن روحیه می‌‌خواهد، گاهی فردی عضو گروه و شورایی است اما تک روی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: مشورت و کار شورایی یعنی اینکه افراد نظرات متعدد را بدون غرض و بدون پیش داوری بشنوند و بهترین آن را انتخاب کنند و اینگونه نباشد که ما مدعی مشورت باشیم اما نظر خود را تحمیل کنیم، باید هرچه خیر شهر و مردم هست، در نظر بگیریم.

آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه بنده نیز به عنوان یکی از متولیان فرهنگی از شما می‌خواهم نگاه مشورتی خود را در مسائل فرهنگی به بنده دریغ نکنید و شنوای دیدگاه‌های شما خواهم بود، اظهار داشت: هم دولت و هم شورای جدید به نحو عالی خدمات خود را به مردم انجام بدهند و خشنودی امام زمان و رهبر معظم انقلاب و مردم را کسب کنند..

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه این برنامه از  معدود مراسماتی است که همه مسئولین استان در آن شرکت کردند  و این نوید خوبی برای آینده شهر شیراز است، اظهار داشت: شوراها، شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای شهر و روستای استان‌ها در این چهار سال خدمات زیادی به استان کردند و امروز نیز که روز تحلیف شوراهای شهر به ویژه کلان شهر استان و دیگر شهرستان‌ها است امیدواریم  بتوانیم پایه‌های نظام دینی را که بر مبنای مردم سالاری دینی است، تحکیم ببخشیم.

وی از اعضای جدید شورا خواست با برنامه و آینده‌نگر باشند، صیانت از نهاد شورا را در دستور کار خود قرار بدهند و منافع گروهی و مردمی را به منافع گروهی و شخصی ترجیح بدهند.

رحیمی با بیان اینکه  اعضای جدید شورا باید آسیب‌های گذشته را بشناسند که تکرار نشود و از نهاد شورا نیز صیانت کنند، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این شورا باید ساماندهی اطراف حرم مطهر حرم شاهچراغ (ع) باشد. 

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز در این مراسم گفت: انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرافتخارترین دستاوردهای جمهور اسلامی قلمداد می‌شود و برگزاری این امر مهم در ایران همواره از حساسیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در شرایط ویژه‌ای برگزار شد که آن را از سایر دوره‌ها متمایز کرد، افزود: همه‌گیری کرونا علاوه بر کاهش مشارکت مردم، ما را در استفاده از همکاری نیروی انسانی دچار مشکل کرد و ما برای تامین 9 هزار نفر نیروی انسانی برای اجرای انتخابات به حدود 15 هزار نفر  تماس گرفتیم.

امیری افزود: جهت افزایش رفاه مردم و رعایت بیشتر پروتکل‌های کرونایی نسبت به سال 96 و دوره قبل 25 درصد صندوق‌های اخذ رای افزایش یافت و در نهایت شاهد مشارکت 32 درصدی مردم شیراز در این انتخابات بودیم.

امیری در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به برگزاری انتخابات اخیر متوجه فرمانداری شیراز بود نیز گفت: قرار به اعلام نتایج طی دو سه ساعت بعد از پایان انتخابات بود اما در روز پایانی اختلالات فنی در برگزاری انتخابات رخ داد و  حدود یک ساعت انتخابات به صورت آفلاین و دستی برگزار شد سپس دقت در تفکیک و خواندن آرا نیز سبب تعلل در اعلام نتایج شد. 

در ادامه و پس از اهدای ابلاغ عضویت اعضا توسط فرماندار، هیئت رئیسه سنی شورا معرفی شد و مسعود زارعی متولد 42 به عنوان مسن‌ترین عضو شورای ششم به عنوان رئیس هیئت سنی شورا انتخاب شد. مسعود زارعی در ادامه به بیان تذکراتی به اعضای شورا پرداخت و داشتن نیت صحیح و خالصانه، داشتن تقوای الهی و پرهیز از انحراف و حاشیه، گره گشایی از مشکلات مردم، نعمت خواندن فرصت خدمت و انجام کار جهادی و واگذار کردن  معنوی کارها به خدا را از جمله مهم‌ترین توصیه‌های خود به اعضای شورا دانست.

در پایان این مراسم انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد و بر اساس آن مهدی طاهری با 13 رای به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد، احسان انصافی با همین تعداد رای نائب رئیس شورای ششم شده و افسانه خواست خدایی و مهدی نصیری به عنوان منشی اول و دوم شورا انتخاب شد و علی اکبر سلطانی نیز با همین تعداد رای به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شد.

سپس نوبت به تحلیف اعضای شورای اسلامی شهرشیراز دور ششم رسید و اعضا در پیشگاه قرآن کریم سوگند خوردند. در ادامه جلسه جهت انتخاب سرپرست یا شهردار وارد شور و مشورت شده و با نظر اعضا این مرحله بدون حضور اعضای رسانه و به صورت غیرعلنی ادامه یافت  که با واکنش اصحاب رسانه که این عمل را مغایر با شفافیت می‌دانستند مواجه شد. 

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها