خبرهای داغ:
در سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی با پژوهشکده و اندیشکده تمدن سازان آرکا منعقد شد.
کد خبر: ۹۳۶۲۹۴۸
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ایمان ایمانی‌فر، مدیر پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا در دیدار با معاون توسعه بانکها و خدمات تخصصی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، آگاهی و فهمیدن را از آرزوهای ثابت و محوری بشری دانست و اظهار داشت: واقعیت است که تنها راه سعادت بشری و تکامل انسانی دستیابی به علم و دانش است و تنها مسیر توانمندی انسان از رهگذر علم ودانش می باشد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، به حق مسیر قدرتمندی و تسلط ظالمان جهان از غرب و آمریکا گرفته تا دیگران را مسیر احاطه بر علم دانسته‌اند تصریح کرد: در نهایت هم تولید ثروت از همین مسیر علمی را، لذا ایشان معتقدند که کشورهای اسلامی اسلامی می بایست از لحاظ علم و فناوری پیشرفت داشته باشند.
ایمانی‌فر تنها راه دستیابی به قدرت نهادینه در همه عرصه‌ها و سطوح را احاطه و تسلط بر علم و دانش دانست و گفت: این تسلط به عنوان راهبردی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما در فضای جهانی‌سازی، جهانی‌شدن و به معنی واقعی و اصیل اسلامی جهانی‌گرایی طنین‌انداز است.
مدیر پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا معتقد است که لازم است کلیه نهادها و تشکیلات علمی دولتی و خصوصی در راستای رشد و نهادینه‌سازی فضای علمی در کشور دچار همگرایی بشوند و از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر بهر لازم را برده، و همواره در رشد و تقویت خویش، کشور، و جهان اسلام کوشا باشند.
وی در ادامه، با یادآوری اینکه امروز، 16 مردادماه 1400، مصادف است با سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی؛ از امضاء تفاهم‌نامه عملیاتی در حوزه علم و دانش و آگاهی بنیادی پژوهشکده و اندیشکده تمدن سازان آرکا با مجموعه جهاد دانشگاهی در سطح کشورخبر داد و تصریح کرد: امیدورایم هر دو مجموعه بتوانند در جهت رشد و ارتقاء یکدیگر گام‌های موثری را بردارند.
به گفته وی، این تفاهم‌نامه هم به عنوان شانزدهمین تفاهم علمی پژوهشی مهم مجموعه پژوهشکده آرکا در سطح کشور ثبت شد.
ایمانی‌فر، جهاد دانشگاهی را در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و وقوع انقلاب فرهنگی، با هدف اولیه همسوسازی فضای دانشگاه؛ و اهداف و شرایط بعد از انقلاب، تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، نظارت بر مدیریت دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: این نهاد، توسط ستاد انقلاب فرهنگی در قالب شورای عالی جهاد دانشگاهی تشکیل و نهایتا در شانزدهم مردادماه 1359، تحت عنوان جهاد دانشگاهی تاسیس شد. 

در ادامه این نشست، با دکتر مشیدی معاون توسعه بانک‌ها و خدمات تخصصی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی SID، ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری که مقارن با سالروز شکل گیری نهاد مقدس جهاد دانشگاهی و همچنین تأسیس مرکز اطلاعات علمیSID بوده است، افزود: این تفاهم‌نامه که از یکسو میان مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی و از سوی دیگر پژوهشکده و اندیشکده تمدن سازان آرکا منعقد شده است، با هدف توسعه و ارتقا خدمت اطلاع‌رسانی به محققان و سرعت بخشیدن به تحقیقات علمی و تخصصی است. 

مشیدی تصریح کرد: این مرکز همواره تلاش کرده که با ایجاد بانکهای اطلاعاتی دسترسی آزاد، نقش مهمی در امر اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش، و انتشار عادلانه اطلاعات در تمام نقاط کشور داشته باشد که در همین راستا این مرکز باتوجه به توان تخصصی، انعکاس دهنده بخشی از دستاوردهای علمی - تحقیقاتی مراکز علمی کشور است. 

وی همچنین افزود: امید است با انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشکده نخبگانی آرکا، ضمن اضافه شدن منابع ارزشمند علمی فوق‌العاده در حوزه علوم انسانی، خدمات آموزشی- تخصصی گسترده‌تری برای توانمندسازی اساتید، دانشجویان و علاقه مندان در این حوزه ارائه گردد. 

در پایان، مشیدی گفت: با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته،، پژوهشکده و اندیشکده تمدن سازان آرکا باتوجه به داشتن هیئت علمی نافذ و سطح بالای توانمندی در حوزه علوم مختلف فنی، مهندسی، نظری و بالاخص حوزه پایه‌ای علوم انسانی، زین پس به عنوان نماینده و ناظر علمی جهاد دانشگاهی در استان فارس و جنوب کشور شناخته می‌شود که لازم است مجموعه‌هایی که در موضوعات مختلف قصد همکاری با مجموعه جهاددانشگاهی را دارند، جهت دریافت تأییدیه علمی و مکاتبات خویش از طریق این نمایندگی اقدام نمایند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها