خبرهای داغ:
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان خبر داد

مصالحه ۲۵ درصدی پرونده‌های طلاق در مراکز مشاوره خانواده استان همدان

همدان-مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از مصالحه ۲۵ درصدی پرونده‌های طلاق در مراکز مشاوره خانواده استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۴۳
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

مصالحه ۲۵ درصدی پرونده‌های طلاق در مراکز مشاوره خانواده استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، حسین عسگری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مراکز مشاوره خانواده در راستای صلح و سازش، کاهش و پیشگیری از انواع طلاق و در راستای حل تعارضات زناشویی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این مراکز متشکل از مشاور روانشناس، مشاور حقوقی و مددکار اجتماعی است که متقاضیان می‌‌توانند ضمن دریافت معرفی‌نامه از شعبات محاکم یا دفتر حمایت از زنان و کودکان با مراجعه حضوری به شورای حل اختلاف، بنیاد صیانت از خانواده و مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی همدان به صورت رایگان مشاوره دریافت کنند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان افزود: در مجموع ۶۰ الی ۷۰ مشاور در رشته‌های مختلف از جمله روان‌پزشکی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه 25 درصد از پرونده‌های این مراکز در سال گذشته منتج به صلح و سازش شده است، اظهار کرد: پیش از شروع کرونا به صورت متوسط یک هزار و ۵۰۰ پرونده در سال به این مراکز مراجعه می‌کردند که در سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا به یک هزار و ۲۰۰ پرونده کاهش یافته است.

عسگری در پایان ابراز کرد: برگزاری کارگاه‌های تربیت مربی استانی و کارگاه آموزش مهارت‌های ارتباطی ویژه زوجین متقاضی طلاق توافقی از دیگر برنامه‌های صورت گرفته این معاونت در راستای تحکیم بنیان خانواده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات