خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شورا در بحث مبارزه با فساد باید برخوردی جدی داشته باشد، گفت: اگر در جایی فساد ثابت شد لازم است که با قاطعیت با آن برخورد شود و در مقابل آن ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۶۷
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

شورا در بحث مبارزه با فساد باید برخوردی جدی داشته باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در دیدار با اعضا جدید شورای اسلامی شهر همدان، با تبریک به مناسبت پیدا کردن توفیق خدمت به مردم، اظهار داشت: در اسلام، مسئولیت امانتی بسیار بزرگ و خطیر است که باید نسبت به آن مراقب بود.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد مدیریت شهری و شهرداری‌ها در ایجاد اعتماد و رضایت عمومی بسیار موثر است، گفت: این انتظار از شورای جدید با ترکیبی که متشکل از جوانان و افراد با تجربه است وجود دارد که اقدامات فرهنگی و اجتماعی برجسته‌ای در همدان اجرایی شود.

امام جمعه همدان با تقدیر از اقدامات و رویکرد شورا و شهردار سابق، مطرح کرد: مدیریت شهری نیازمند کار تخصصی است بنابراین ضروری است که عقلانیت در این حوزه ظهور و بروز داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری فضای احساسی نباید حاکم باشد، گفت: انتظار مردم بر است که اولا تصمیمات اتخاذ شده کارشناسی شده و قابل دفاع باشد و ثانیا عقلانیت در آن، که همان توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی است مشهود باشد.

شعبانی با اشاره به اینکه شورا در بحث مبارزه با فساد باید برخوردی جدی داشته باشد، عنوان کرد: اصل در اسلام بر این نیست که همه را فاسد قلمداد کنیم مگر آنکه خلاف آن ثابت شود، چرا که این رویه نه دینی است و نه اخلاقی و نباید در عرصه برخورد با فساد به سمت مچ گیری و یا قضاوت‌هایی که ثابت نشده است حرکت کنیم.

وی افزود: البته اگر در جایی فساد ثابت شد لازم است که با قاطعیت با آن برخورد شود و در مقابل آن ایستادگی کنیم.

نماینده وی فقیه در استان همدان بحث پیوست‌های فرهنگی را یکی از مشکلات در پروژه‌های شهری دانست و اظهار داشت: یکی از انتظارات از شورای جدید توجه ویژه به بحث پیوست‌های فرهنگی است.

وی تصریح کرد: شورا می‌تواند افراد متخصصی که در بحث پروژه‌های شهری نظریه‌پرداز هستند شناسایی کند و به عنوان کارشناس با آنها همکاری داشته باشد همانند کاری که در شورای فرهنگ عمومی همدان مصوب شده است.

شعبانی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت عدالت اجتماعی در جامعه، مطرح کرد: عدالت اجتماعی که جز شعارهای شما در انتخابات بود، از مسائلی که باید به صورت ویژه در دستور کار شورا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید مشکلات ساکنین مناطق کم برخوردار برطرف شود، گفت: خوب است که اعضا جلسات خود را در مساجد حاشیه شهر برگزار کنند و از نزدیک با مشکلات موجود آشنا شوند و درک کنند و به صرف داشتن اطلاعات و آمار بسنده نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از عملکرد برخی از مسئولان در دخالت در عزل و نصب‌ها و جابه جایی مدیران، عنوان کرد: گاهی اوقات مدیران از لحاظ قانونی وظایف دیگری دارند اما دائما در حال جابه جایی مدیران هستند بنابراین بسیار مهم است که هر مدیر در حیطه وظایف قانونی و شرعی خود ورود کند در غیر این صورت هم قانونا و هم شرعا مرتکب تخلف شده است.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب شهردار قوی، متخصص و انقلابی در شهر همدان، گفت: امروز وظیفه شما انتخاب شهردار است و باید بدانید که مسئولیت شرعی این انتخاب تا قیامت بر گردن شما خواهد بود و باید پاسخگوی رای خود باشید.

شعبانی خطاب به اعضای شورا اظهار داشت: این فرصت پیش آمده را باید مغتنم بدانید و از آن برای خدمت به مردم عزیز همدان استفاده کنید و به یاد داشته باشید که این فرصت ها به زودی به پایان می رسد و آنچه ماندگار است، برای خدا به مردم خدمت کردن است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مشکلات و گره ها در همدان نزدیک به ۲۰ سال است مانده و باید برای رفع آن تلاش کرد، گفت: مصلی نماز جمعه همدان نزدیک به ۴۰ سال است که به حالت خود باقی مانده آن هم در شهری به تدین همدان.

امام جمعه همدان ادامه داد: در حالی که ساخت آن بدون هیچ گونه بودجه ای از طرف شهرداری و استانداری قابل اجرا است، اما سال های سال است که بدون تغییر باقی مانده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم برخی از این مشکلات در دوره فعلی شورای شهر برطرف شود، مطرح کرد: از دیگر مشکلاتی که در همدان با آن مواجهیم عدم تعیین تکلیف شهرداری نسبت به برخی از زمین های موجود است که مشکل قانونی دارند.

شعبانی با تاکید بر اینکه قانون وحی منزل نیست، گفت: قانونی که باعث ظلم به بعضی از همشهریان شود باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات