خبرهای داغ:
منتخب شورای شهر همدان خبر داد

مشارکت نخبگان علمی دانشگاهی و حوزوی در فرایند انتخاب شهردار

همدان-منتخب شورای شهر همدان با اشاره به مشارکت نخبگان علمی دانشگاهی و حوزوی در فرایند انتخاب شهردار گفت: در مرحله اول از ۲۶۰ نخبه دانشگاهی و حوزوی کمک گرفتیم.
کد خبر: ۹۳۶۱۹۱۵
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
مشارکت نخبگان علمی دانشگاهی و حوزوی در فرایند انتخاب شهرداربه گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی حیدری در نشست تخصصی شاخصه‌های انتخاب شهردار در تالار قرآن همدان اظهار داشت: اصول رضایتمندی مردمی بدون در نظر گرفتن ساحت مدیریت شهری بی‌معنا است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از رضایتمندی یا بی‌اعتمادی مردم مربوط به خدمات و مجوز‌ها و ارتباطات با مدیریت شهری صورت می‌گیرد، گفت: منتخبین ششمین دوره شورای شهر همدان از فردای روز انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش ما بر این بود که همواره بدون حاشیه و باعزمی راسخ و اراده‌ای محکم مواردی را که بر عهده منتخبین است انجام دهیم.

منتخب شورای شهر همدان گفت: جلسات بسیار فشرده و منظمی برگزار شد و جلسات به صورت منسجم ادامه پیدا کرد و قریب ۱۵ جلسه برگزار شده است.

وی ابراز داشت: به غیر از برگزاری جلسات، از بخش‌های مختلف مدیریت شهری بازدید به عمل آمد و گزارشات مبسوطی به دست آوردیم که بتوانیم در تصمیم‌گیری‌های بعدی یک تصمیم‌گیری عاقلانه، منطقی و به دور از احساسات و بر اساس خرد نخبگانی جمعی بتوان بهترین تصمیم را در راستای منفعت مردم و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهر همدان انجام داد.

حیدری در خصوص خروجی جلسات عنوان کرد: مقرر شد اولین وظیفه مهم شورای منتخب، انتخاب شهردار باشد که یکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین وظایفی است که در قانون تشکیلات و وظایف شورا‌ها به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: از همان جلسات اول تمرکز بر روی این هدف مهم قرار گرفت و شورای منتخب توانست در جلسات اول صرفا برای ترسیم افق‌های حرکتی شورای ششم و اینکه در چهار سال دوم شورای ششم در همدان از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای برسد؛ چشم اندازها، اهداف و برنامه‌ها و مواردی که منتخبین با مردم وعده کرده بودند همه موارد احصاء شد.

منتخب شورای شهر همدان با بیان اینکه مشترکات استخراج شد و بعد از آن تمرکز بر روی مشخصه‌ها و ویژگی‌های شهرداری که می‌تواند این اهداف و برنامه‌ها را به مرحله اجرا درآورد صورت گرفت، گفت: در فاز دوم شاخص‌ها و ملاک‌ها تدوین شد و در فاز سوم برای اینکه بتوانیم مقایسه درستی روی گزینه‌های تصدی شهردار به لحاظ برنامه‌ای و کارنامه‌ای انجام دهیم قریب ۳۰ سوال در ۹ محور کلی تهیه شد که اساسا این محور‌ها همان محور‌های خدماتی و کارکردی حوزه خدمات مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله بعد همه اعضای منتخب، اعضا و گزینه‌های پیشنهادی خود را مطرح کردند، ادامه داد: قریب ۶۰ گزینه احصاء شد که از بین این ۶۰ گزینه بعضی از افراد شرایط را نداشتند و حذف شدند و از افراد باقیمانده رزومه مقدماتی خواسته شد که بررسی‌های بیشتری روی رزومه و شرایط احراز صورت گرفت و افرادی که رزومه ارسال کردند بر اساس سوابق و تحصیلات و سایر ویژگی‌ها، شورای منتخب از ۲۵ نفر برنامه را در قالب سوالات درخواست کرد و از این ۲۵ نفر تعدادی انصراف دادند و تعدادی برنامه‌های خود را ارسال کردند و تعداد محدودتری برای ارائه شفاهی برنامه‌ها و پاسخ سوالات اعضای منتخب دعوت می‌شوند.

حیدری اضافه کرد: از ۲۰ نفر مقرر است به ۸ نفر برسیم که با ارائه حضوری برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات در مرحله بعد این فرایند به نقاط انتهایی خود می‌رسد؛ مشارکت نخبگان علمی دانشگاهی و حوزوی در این فرایند که در مرحله اول از ۲۶۰ نخبه دانشگاهی و حوزوی کمک گرفتیم و بدون اغماض همه مواردی که لازم بود شورای منتخب در فرایند انتخاب شهردار رعایت کند به شورای منتخب ششم هدیه کردند.

وی ابراز داشت: عقیده شورای ششم این است که مردم در زمینه‌های مختلف پای کار بیایند و پیش از همه و بیش از همه نخبگان در این عرصه نقش آفرینی کنند و این در مرحله تکمیل فرایند است.

منتخب شورای شهر همدان گفت: در مرحله آخر این ۸ نفر مقرر است به ۴ نفر تقلیل یابد و از این ۴ نفر یک نفر شهردار منتخب خواهد شد و در مرحله نهایی هم از نخبگان، اساتید و فرهیختگان این شهر برای انتخاب نهایی شهردار بهره‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات