خبرهای داغ:
دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر از تمدید مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۰۹۲
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حامد تقوایی در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال هنرمندان در ایران و سایر کشورهای جهان، از تمدید مهلت ارسال آثار به این کنگره تا 12 شهریور 1400 خبر داد.
تقوایی افزود: این کنگره به ۷ زبان مختلف دنیا و در ۱۵ قالب ادبی و هنری و هر کدام دارای زیرمجموعه‌های گوناگونی که در مجموع ۲۵ قالب هنری و ادبی برگزار خواهد شد. این کنگره دارای دو گام بلند بسیج جامعه جهانی برای تولید آثار هنری و سپس بسیج جامعه جهانی برای انتشار و پخش این تولیدات خواهد بود.
دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) با اشاره به همکاری ۱۰۰ استاد دانشگاه در این کنگره، بیان داشت: پس از توهین نشریه فرانسوی، با کارهای مشورتی و کارشناسی که انجام شد، ساختاری پی‌ریزی شد تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و متخصصین استان و کشور، جایگاه پیامبر اسلام را پاس بداریم. کاری که با پیوند مراکز، دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های فرهنگی، فرهنگ‌وران و هنرمندان مسلمان در سراسر جهان ادامه خواهد یافت. تا هم در تولید و هم در انتشار تولیدات بتوانیم از آن بهره گیریم.
وی به پیوند دانشگاه و جامعه اشاره کرد و ادامه داد: شاید این پیوند کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد. پیوندی که بیشترین اثرگذاری را در جامعه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه فراخوان این کنگره از روز مبعث آغاز شد، با دعوت از هنرمندان جهت ارسال آثار خود را به سایت این کنگره،گفت: پس از آن داوری انجام می‌شود و آیین پایانی کنگره ۲ آبان‌ماه سال آینده همزمان با خجسته زادروز پیامبر مکرم اسلام (ص) و در هفته وحدت برگزار خواهد شد.
تقوایی بیان کرد: پس از آیین پایانی کنگره، گام دوم کنگره که پخش و انتشار آثار دریافتی است و به اندازه گام نخست اهمیت دارد، را برخواهیم داشت؛ چرا که اگر نتوانیم آثار تولیدی را به‌صورت گسترده منتشر کنیم، گام اصلی را برنداشته‌ایم.
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه انگیزه این کنگره این است که با زبان هنر و ادب و تولید آثار فاخر هنری و ادبی پیامبر مکرم اسلام(ص) را به مردم جهان بشناسانیم، گفت: این کنگره به هفت زبان انگلیسی، فارسی، عربی، ترکی، استانبولی، آلمانی، فرانسوی و روسی برگزار خواهد شد.
وی افزود: در بخش ادبی این کنگره، شعر، رمان، داستان کوتاه، داستانک و نثر ادبی و در بخش هنری نیز خوشنویسی (رشته‌های نستعلق، نسخ، ثلث و شکسته، نقاشی خط)، پوستر، تایپوگرافی، هنرهای دیجیتال، عکس، فیلم کوتاه، نماهنگ، نقاشی و تذهیب هستند.
تقوایی با یادآوری اینکه این جشنواره به دنبال هم‌افزایی نیروها و مجموعه‌های گوناگون و شبکه‌سازی آن‌هاست، گفت: آغاز کار این کنگره از مرکز آفرینش‌های هنری اساتید دانشگاه بود و به تدریج نهادهای دیگری چون مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه‌المصطفی(ص)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت علوم و غیره و از استان فارس هم نماینده ولی فقیه در استان، استانداری، شهرداری، حرم شاهچراغ(ع)، سپاه و دانشگاه‌های مختلف و غیره به‌عنوان همکار به این کنگره افزوده شد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار