خبرهای داغ:

خبرنگاران زبان گویای مردم در عرصه های مختلف هستند

فرمانده سپاه استان سمنان گفت: خبرنگاران زبان گویای مردم در عرصه های مختلف هستند.
کد خبر: ۹۳۶۳۴۲۲
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان در نشست خبری که به صورت حضوری و آنلاین به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به قشر زحمتکش و کم برخوردار جامعه گفت: یکی از اقشار بسیار زحمتکش و کم برخوردار که کمتر به آن توجه می‌شود قشر خبرنگاران هستند که در عرصه های گوناگون زبان گویای مردم هستند و با اینکه مشکلات را به گوش مسئولان می‌رسانند ولی توجهی به خود آن‌ها نمی‌شود.

سردار دامغانی با اشاره به فشارهای شدید اقتصادی که مردم به دلیل شیوع کرونا و شرایط خاص اقتصادی متحمل شدند خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه دراین ‌شرایط جهاد کردند هم در انتشار اخبار مربوط به برنامه های مواسات و همدلی و هم در انتشار اخبار مشکلات موجود اما خود این افراد دچار مشکلات معیشتی بوده و هستند واز مسئولین مربوط میخواهم که کسی پیگیر معیشت آن‌ها شود و امیدواریم تدابیری اتخاذ شود تا بخشی از چالش‌های آن‌ها کاهش یابد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان با بیان اینکه در تمام مشکلات و حضور نیروهای جهادی، خبرنگاران حضور داشتند و خدمات را به تصویر کشیدند تصریح کرد: خبرنگاران در به تصویرکشیدن خدمات کادرپزشکی، خدمات نیروهای جهادی در سیل ها و بلایای طبیعی و... انصافاً خودشان را در معرض خطر قرار داده و نقش‌آفرینی کرده و چیزی کم نگذاشتند.

دامغانی با اشاره به شکل گرفتن بحران در داخل آمریکا بیان کرد: امروز چالش در داخل خود آمریکا رقم خورده درصورتی‌که سال‌های گذشته این‌گونه نبوده و امروز انتخابات به پاشنه آشیل آمریکا تبدیل شده و گسل‌های اجتماعی آن‌ها با کوچترین جرقه کوچک فعال‌ می شود و ایجاد این گسل اجتماعی در جریان قتل سیاهپوست آمریکایی دیده شد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان درباره چالش بزرگ آمریکا در رقابت با چین و روسیه گفت: آمریکا در رقابت های شدید اقتصادی در تلاش است تا از باتلاق های خودساخته خود در خاورمیانه جدا شود و در رقابت های اقتصادی به  بقای خود فکر کند.

وی افزود: آمریکایی که جز از ادبیات زور و قدرت استفاده نمی کرد، امروز لحنش به ادبیات خواهشی و التماسی تبدیل‌شده است و آمریکا به‌عنوان نمادی از جبهه استکبار در منطقه دچار چالش‌های جدی است و در انتخابات های گوناگون در عراق و سوریه آبروریزی های بزرگی برای آمریکا رقم خورده است.

دامغانی با بیان اینکه آمریکا مدت هاست به دنبال مقابل هم قرارگرفتن مردم و حزب الله است اظهار کرد: استکبار می‌کوشد تا حزب‌الله را مقابل مردم قرار دهند و بر این اساس فشارهای زیادی بر لبنان وارد کردند و فشار های سیاسی و اقتصادی سنگینی برای حذف حزب الله ازلبنان به کار گرفتند اما حزب الله تثبیت‌شده در خاک لبنان است و کاملاً سرزنده و آماده حضور دارد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان با اشاره به ترکیدن حباب دروغین اقتدار و امنیت اسرائیل خاطر نشان کرد: برخی این کشور ها دروغ های اسرائیل را باور کردند و اسرائیل احساس قدرت می کرد و در نبرد های اطلاعاتی  نظامی در غزه شکست خورد و این شکست ها در جنگ عربستان و یمن نیز دیده می شود و عربستان نیز به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاق خودخواسته در منطقه است.

ایشان با اشاره به اینکه امروز تجارت دریایی اسرائیل از سوی دشمنان خودساخته این کشور مور تهدید قرار گرفته است گفت: 90 درصد تجارت اسرائیل از دریا است و اگر این در این زمینه مختل شود حیات این رژیم منحوس صهیونیستی دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نیاز امروز در جنگ رسانه تصریح کرد: چیزی که امروز در این شرایط نیاز است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بیان شده است جهاد امیدآفرینی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن است درصورتی که نگاهمان به داشته های خود نیست و باید عرصه‌ای را فراهم کرد تا ظرفیت استفاده از نصرت الهی را ایجاد کنیم و این نکته مهمی است که کشور تا امروز خود را حفظ کرده است.

دامغانی با اشاره به تلاش های بسیج برای همراهی با کادر درمان گفت:  یک هزار گروه رصد کننده، مراقبتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی ساماندهی شده است که در این راستا پنج هزار بسیجی در راستای اجرای این طرح در گروه‌های مذکور شرکت کردند و در حال حاضر نیز ۱۱۰ نفر بسیجی برای تزریق واکسن در حال کمک رسانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند.

وی  با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم در صحنه انتخابات نیز گفت: علی‌رغم اینکه دشمن تلاش بسیار گسترده‌ای انجام داد تا مشارکت در انتخابات را زیر 30 درصد نگه دارد اما مردم علیرغم تمامی مشکلات معیشتی و فشارهای اقتصادی بزرگی و بصیرت خود را به رخ دشمنان کشیدند و با حضور خود و مشارکت حدود 54 درصدی در استان سمنان و حدود 50 درصدی در سطح کشور داشتند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) در استان سمنان افزود: مردم ایران مردمی بی‌نظیر هستند و همیشه در همه صحنه‌ها حضور دارند و هر جا احساس کردند به حضور آن‌ها نیاز است در صحنه حضور یافتند.

سردار دامغانی با اشاره به انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور از سوی مردم گفت: مردم در ایشان یک سبقه خوب و اقدامات مفید مشاهده کردند و ایشان را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مردم انتظار دارند که از مشکلاتشان کاسته شود که در واقع انتظار مردم درست و به حق هست که با شروع خوبی که دولت سیزدهم داشته است امیدواریم شرایط بهتری را داشته باشیم و از مشکلات عبور کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها