کرمان در وضعیت قرمز و فوق قرمز کرونایی و 8 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و هیچ شهرستانی با وضعیت زرد و نارنجی در استان کرمان نیست.
کد خبر: ۹۳۶۳۴۲۵
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  براساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونا در کشور که توسط وزارت بهداشت منتشر شده شرایط استان کرمان روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود و در حال حاضر 15 شهرستان کرمان در وضعیت قرمز و فوق قرمز کرونایی و 8 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و هیچ شهرستانی با وضعیت زرد و نارنجی در استان کرمان نیست.

شمار زیادی مبتلا و بیماران سرپایی، بستری و فوتی‌های کرونا، شرایط استان را بحرانی کرده و آمارهای رسمی منتشر شده حکایت از وخامت اوضاع و روزهای سیاه کرونایی در بزرگترین استان کشور دارد و همه این‌ها در شرایطی است که هنوز خبری از پایان پیک بیماری و فروکش کردن موج سهمگین کرونایی در این استان دیده نمی‌شود.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه در حال حاضر افراد بالای 40 سال در استان واکسیناسیون می‌شوند اظهار داشت: از هفته آینده مراکز تزریق واکسیناسیون در کرمان اضافه شده و تعداد افراد مراجعه کننده نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار و 700 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و این آمار نیز در حال افزایش است گفت: تاکنون کمبودی در دارو و امکانات بیمارستانی نداشته‌ایم اما باید برای شرایط بحرانی پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حتی روزهای جمعه از ساعت 7:30 تا 18:30 تزریق واکسن را داریم بیان کرد: بیمارستان‌های افضلی‌پور و پیامبر اعظم(ص) از بیمارستان‌های شلوغ کرونایی در شهر کرمان هستند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 107 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 618 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 68 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 233 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 71 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 117 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 239 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 30 هزار 613 مورد رسیده است. مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 733 نفر رسیده است.

وی به فوت 32 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 733 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 500 هزار و 19 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 95 هزار و 362 مورد است

بیش از 15 درصد جمعیت جنوبی استان کرمان علیه کرونا واکسینه شدند

اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه ارسال واکسن از وزارتخانه انجام می‌شود اظهار داشت: مردم نگران کمبود واکسن نباشند زیرا واکسن از طریق وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه‌های علوم‌پزشکی قرار می‌گیرد و طرح واکسیناسیون بر اساس برنامه‌ریزی گروه‌های هدف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات مجموعه بهداشت و درمان برای واکسیناسیون به کار گرفته شده تا مردم پس از تامین واکسن در کمترین زمان ممکن واکسن خود را دریافت کنند گفت: مجموعه علوم‌پزشکی جیرفت توان و ظرفیت تزریق روزانه 10 هزار دوز واکسن را دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت با اشاره به وجود 22 مرکز تجمیع واکسیناسیون در جنوب استان کرمان بیان کرد: علاوه بر مراکز تجمیع تمامی مراکز جامع روستایی خدمات واکسیناسیون را نیز به گروه‌های هدف ارائه می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای طرح واکسیناسیون تاکنون به‌طور متوسط بیش از 15 درصد جمعیت هفت شهرستان جنوبی استان کرمان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

ارسال نظرات