ضرورت آرایش جنگی در مقابل کرونا در کرمان /اعمال شدید محدودیت ها طی تعطیلی ۲۵ تا ۳۰ مردادماه

استاندار کرمان گفت: همه محدودیت‌ها را اعمال می‌کنیم، چهره جنگی در مقابل خطر بسیار وحشتناکی باید داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۴۸
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   علی زینی‌وند در  جلسه ستاد استانی مقابله با کروناویروس اظهار کرد: براساس امکانات موجود، ظرفیت‌مان تکمیل است و ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار دیگر اگر به مجموع بیماران استان اضافه شود، مانند دیگر استان‌ها باید مردم داخل راهروها بخوابند و وضعیت نگران کننده‌ای است.

استاندار کرمان عنوان کرد: ظرفیت تخت‌های آی‌سی‌یو تکمیل است و در بیمارستان افضلی‌پور تمام راهروها، نمازخانه و زیرزمین مملو از بیمار است؛ ضمن اینکه همچنان تست‌ها و بیماران سرپایی به‌سرعت در حال افزایش است و اگر فکری نکنیم دچار فاجعه‌ای مانند مشهد و دیگر استان‌ها می‌شویم.

وی تصریح کرد: با این شیوه برنامه‌های ماه محرم که در کرمان برگزار می‌شود، هر نوع مقابله ما با این ویروس بی‌فایده است و استان با پیک جدید ناشی از اکثر مراسم‌ها که دسته‌روی و عدم رعایت پروتکل‌ها دارند مواجه خواهد شد.

زینی‌وند با بیان اینکه باید با کمک نیروهای نظامی، بسیج و سپاه  محدودیت‌ها اعمال و نظارت شود، خطاب به فرمانداران گفت: اگر جایی مواردی می‌گوییم و اعمال نشود، نماینده تام‌الاختیار به آن شهرستان می‌فرستیم.

وی خاطرنشان کرد: همه محدودیت‌ها را اعمال می‌کنیم. چهره جنگی در مقابل خطر بسیار وحشتناکی باید داشته باشیم.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه از دوشنبه صبح تا هفته آینده تعطیل مطلق است، افزود: منع تردد از یکشنبه شب به درون استان و خارج از استان اعمال می‌کنیم و برای شهروندان کرمانی به هیچ وجه اجازه خروج  داده نمی‌شود و ترددها احتمالا بیش از یک هفته باشد

وی بیان داشت: ورودی سیستان و هرمزگان و فرعی دیگر با هماهنگی و محوریت نیروی انتظامی، سپاه و ارتش مسدود و مطلقا به هیچ خودرویی اجازه ورود داده نشود. و درون شهرستان‌ها فرماندارن تشکیل جلسه داده و مناطق ییلاقی و پارک‌ها با موانع فیزیکی بسته شود.

زینی‌وند خاطر نشان کرد: تمام مشاغل غیر از گروه یک معدود برای ضروریات مردم از امروز عصر مطلق باید تعطیل یاشند بسته باید باشند و بازرسی و نظارت به طور جدی انجام شود؛ تجربه نشان داده که تعطیلی همگانی از بیماری کم می‌کند، اما باید موارد دیگر در شناسایی بیماری و تجمع‌های خانوادگی و غیره جلوگیری شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار