خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر خبر داد

۸۹ درصد دانش آموزان و فرهنگیان متقاضی بازگشت به فضای آموزش حضوری

ملایر-مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه کتب درسی دانش آموزان بر اساس آموزش‌های حضوری تدوین شده بود، گفت: امروز حدود ۸۹ درصد دانش آموزان و نیز فرهنگیان متقاضی بازگشت به فضای آموزش حضوری هستند.
کد خبر: ۹۳۶۳۶۵۴
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

۸۹ درصد دانش آموزان و فرهنگیان متقاضی بازگشت به فضای آموزش حضوریبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رضا بشری در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار و یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دو خبرنگار فقید حوزه محیط زیست اظهار کرد: طی ۱۰۰ سال گذشته جامعه با چنین تعطیلی در حوزه تعلیم و تربیت مواجه نبوده است و تعطیلی‌های آموزشی تنها محدود به چند روز و به دلایلی از جمله سیل، زلزله، آلودگی هوا یا جنگ بوده است.

وی با بیان اینکه کشور ما نیز مانند دیگر کشورها از ابتدای بهمن ماه سال ۹۸ با پدیده منحوس بیماری کرونا مواجه شد، گفت: یکی از مهم‌ترین اثرات بیماری کرونا بر جامعه بشری، تعطیلی آموزش‌های حضوری در حوزه تعلیم و تربیت بود که برخی کشورها مانند دانمارک با تعطیلی ۲۰ روزه و کشورهای دیگری مانند کاستاریکا با تعطیلی ۱۸۰ روزه مواجه شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر ادامه داد: پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از این تعطیلی‌های آموزشی، یک پیام رسان داخلی به دستان توانمند معلمان به نام شبکه شاد راه اندازی شد که در ابتدا کاستی‌هایی داشت اما به مرور زمان و با تلاش همکاران در سطح کشور و تکیه بر علم و دانش داخل، این کاستی‌ها برطرف و شبکه شاد به عنوان شبکه‌ای مهم و تاثیرگذار در حوزه آموزش و پرورش معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱ میلیارد پیام در این شبکه رد و بدل شده است، تصریح کرد: در روزهای اول دانش آموزان به اجبار به برخی شبکه‌های خارجی و پیام رسان‌های دیگر برای آموزش متوسل شدند اما در حال حاضر شبکه شاد بعنوان یک ابر شبکه در سطح کشور فعالیت می‌کند.

بشری بیان کرد: ضمن احترام به تمام مشاغل و جایگاه‌ها، جایگاه تعلیم و تربیت یک جایگاه والا است و با توجه به اینکه مهم‌ترین امانت مردم یعنی دانش آموزان به ما سپرده شده است باید بتوانیم با برنامه ریزی و بر اساس سند تحول بنیادین در شرایط بیماری کرونا، وضعیت آموزش و پرورش را مدیریت کنیم.

وی به ۴۰ هزار دانش آموز این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت های آموزش مجازی در تمامی نقاط کشور از جمله روستاها و نیز عدم آشنایی حدود ۶۷ درصد فرهنگیان با فضای آموزش مجازی، مجازی شدن تمامی زیر ساخت‌های آموزشی با شیب تند و به یکباره امکان پذیر نبود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه کتب درسی دانش آموزان بر اساس آموزش‌های حضوری تدوین شده بود، گفت: امروز حدود ۸۹ درصد دانش آموزان و نیز فرهنگیان متقاضی بازگشت به فضای آموزش حضوری هستند چرا که علاوه بر اینکه فضای مجازی نیازمند توان بیشتر است، تولید محتوای آموزشی متناسب با فضای مجازی نیز مشکل ساز است.

وی اضافه کرد: در آموزش مجازی به حوزه پرورشی و تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور، کمتر پرداخته شد که یکی از آسیب‌های این نوع آموزش بود.

بشری آموزش و پرورش ملایر را بعنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین دستگاه‌های متولی تعلیم و تربیت در شهرستان دانست و افزود: آموزش و پرورش شهرستان ملایر ۲۲ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مقطع اول متوسطه و ۸ هزار دانش آموز در مقطع دوم متوسطه دارد.

وی از رشد توقفی دانش آموزان در مقطع اول ابتدایی در شهرستان ملایر و نیز در دیگر نقاط کشور خبر داد و مطرح کرد: بسیاری از خانواده‌ها سال گذشته از ترس بیماری کرونا فرزندان خود را در کلاس اول ابتدایی ثبت نام نکردند و این بچه‌ها امسال به مدرسه می‌روند بنابراین در سال تحصیلی جدید شاهد رشد توقفی دانش آموزان این مقطع هم در ملایر و هم در دیگر شهرهای برخوردار خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر با بیان اینکه هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش از شیوع بیماری کرونا تاثیر نپذیرفت، ادامه داد: امسال در شهرستان ملایر ۳ هزار و ۹۰۰ تولید محتوای آموزشی و بارگذاری آنها در شبکه شاد را داشتیم؛ همچنین برگزاری جشنواره زیبا نویسی و تهیه بسته‌های آموزشی و نیز برگزاری جشنواره دست سازی های آموزشی و بازی در مقطع ابتدایی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش شهرستان ملایر در سال تحصیلی گذشته بوده است.

وی از کسب ۱۰ رتبه برتر شهرستانی و ۱۵ رتبه برتر استانی در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد خبر داد و گفت: توزیع ۱۱۵۰ درسنامه آموزشی بین دانش آموزان محروم، کسب ۳ رتبه برتر کشوری در حوزه تولید محتوا و کسب رتبه نخست گروه‌های آموزشی در استان از جمله دستاوردهای حوزه آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بوده است.

بشری ضمن اشاره به وجود  ۵۸ درصدی دانش آموزان ملایر در مقطع دوم رشته‌های تحصیلی نظری و ۴۲ درصدی دانش آموزان در رشته تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کار و دانش (فحک)، اظهار داشت: در دوره متوسطه تعدادی وبینار با همکاری دانشگاه علامه مجلسی و نیز دانشگاه بوعلی همدان برگزار شده است.

وی به تاثیر ۳۰ درصدی نتایج امتحانات پایه دوازدهم در قبولی دانشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: کسب رتبه دوم استانی در برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه دوزادهم با 2 هزار و ۹۰۰ دانش آموز این مقطع، کسب سه رتبه برتر کشوری و ۱۵ رتبه برتر استانی در جشنواره خوارزمی، کسب چهار رتبه برتر کشوری در آزمون سفیران سلامت و کسب ۱۲ رتبه کشوری و ۱۰۵ رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر افتخارات آموزش و پرورش شهرستان ملایر در سال تحصیلی گذشته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از وجود 3 هزار فرهنگی شاغل و 4 هزار بازنشسته در شهر ملایر خبر داد و یادآور شد: با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان نسبت به روند عادی، در تلاش هستیم تا تعدادی از این همکاران را به گردونه آموزش و پرورش به صورت نیروی حق التدریسی بازگردانیم.

وی با بیان اینکه بیشترین کمبود نیرو در مقطع ابتدایی است، اضافه کرد: در پنج ماهه اول امسال مدت توقف دریافت وام فرهنگیان را از ۶ ماه به ۴ ماه کاهش دادیم، همچنین تجهیز درمانگاه فرهنگیان، پیگیری روند تکمیل دو آموزشگاه در سطح شهر و پیگیری روند تکمیل استخر فرهنگیان از دیگر اقدامات در دست اجرا است.

بشری به ضرورت اقناع سازی خانواده‌ها برای بازگشایی مدارس و آموزش حضوری در سال تحصیلی پیش رو تاکید و اظهار کرد: با واکسیناسیون ۸۰ درصدی معلمان و آماده سازی مدارس و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خانواده‌ها هیچ نگرانی برای بازگشایی مدارس نداشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات