قهرمان المپیک با استقبال مردم وارد زادگاهش دهلران شد

جواد فروغی دارنده اولین مدال طلای المپیک در تاریخ ورزش کشورمان، امروز با استقبال گرم مردم دهلران به زادگاهش برگشت.
کد خبر: ۹۳۶۳۸۳۵
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مردم مرزدار دهلران روز دوشنبه برای استقبال از جواد فروغی ورزشکار المپیکی که توانست مدال طلای مسابقات تیراندازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند به استقبال از این ورزشکار شایسته آمدند تا نشان دهند که یک قهرمان هرگز تنها نخواهد بود و مردم قدر دان زحمات وی هستند.

امام جمعه دهلران در مراسم استقبال از این ورزشکار شایسته گفت: جواد فروغی با ایمان و توکل بر خدا و اعتقادات عمیق دینی این مدال را کسب و دل ملت ایران را خوشحال کرد.

حجت الاسلام سید محسن موسوی با تاکید بر فراهم کردن امکانات برای جوانان دهلرانی و درخشش آنان در عرصه های بین المللی بیان کرد: از نظر فضاهای ورزشی و امکانات و تجهیز سالن تیراندازی دهلران و زیرساخت های ورزشی دهلران باید ویژه دیده شود و باید در کانون توجه مسئولان کشوری و استانی باشد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان ایلام هم در این آیین افزود: کسب این مدال در تاریخ تیراندازی ایران و بخصوص در رشته تپانچه بی سابقه است.

مظفر علی شائی افزود: جواد فروغی با توکل برخدا این مدال پر افتخار برای کشور کسب کرد و ایران اکنون ششمین کشور جهان دارای مدال طل در این رشته می باشد.

به گزارش ایرنا، فروغی ملی‌پوش تپانچه کشورمان با کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک توکیو تاریخ‌ساز شد، او با کسب نخستین مدال طلا چراغ اول کاروان ایران را در توکیو روشن کرد.

این ورزشکار ایلامی در فینال با عملکردی قابل تحسین از همان ابتدا قدرت خود را به رخ حریفان کشید و توانست فاصله امتیازی خود را با سایر مدعیان حفظ کند تا در نهایت با کسب مدال طلای المپیک به کار خود پایان دهد.

ورزشکارانی از کشورهای چین، اوکراین، صربستان، آلمان، هند، و کره در فینال حضور داشتند.

تیراندازی با این مدال فروغی به پنجمین رشته ورزشی مدال آور ایران در المپیک تبدیل شد.

ارسال نظرات