دادستان اراک در گفتگو با"بسیج":

رعایت پروتکل های بهداشتی امری الزامی است/با توهین کنندگان به مقدسات و هیئات مذهبی برخورد می شود

ربیع اله قربانی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه امری الزامی بوده و تا رفع ویروس منحوس کرونا از سطح جامعه همگان باید به ضوابط ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا احترام گذاشته و تبعییت کنند.
کد خبر: ۹۳۶۳۸۵۲
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

ربیع اله قربانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه در روزهای گذشته دیده می شود برخی از اشخاص در فضای مجازی با ایجاد فضای دوگانه و غبارآلود قصد توهین و تخریب نحوه برگزاری مراسمات محرم را پیش گرفته اند افزود: امسال با توجه به جلسات متعدد برگزارشده و ابلاغیات ستاد مقابله با کرونا هیئات مذهبی همچون سال گذشته با رعایت ضوابط و پروتکل های مشخص شده می توانند مراسمات خود را برگزار نمایند.

وی افزود: ملاک و محور تصمیمات هرگونه محدودیت و یا برگزاری مراسم و جلسات تحت تصمیم ستاد مقابله با کرونا و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود که نظارت بر حسن روند اجرای این گونه تصمیمات به درستی باید انجام شود.

قربانی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه امری الزامی بوده و تا رفع ویروس منحوس کرونا از سطح جامعه همگان باید به ضوابط ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا احترام گذاشته و تبعییت کنند.

ربیعی اظهار کرد: هیئات مذهبی و متولیان امر تضمین های لازم را در خصوص نحوه صحیح و رعایت ملاحظات بهداشتی را داده اند و خود نیز زمینه های لازم از جمله فضای باز، استفاده از لوازم همچون ماسک و مواد ضدعفونی را در چهارچوب کار خود قرار داده اند.

دادستان اراک خاطرنشان کرد: اشخاصی که به خواهند به دلایل واهی قداست و منزلت سوگواری و عزاداری ایام محرم را زیر سوال ببرند و اذهان عمومی را تشویش نمایند، بدانند دستگاه قضایی در این خصوص به صورت جدی ورود خواهد کرد و با برخورد قانونی و قاطعانه  روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات