خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین؛

سیدالشهدا(ع) سرآغاز رسیدن به جایگاه والای انسانی است

امام جمعه موقت قزوین گفت: راه رسیدن به هرمقامی از توسل وزیارت سیدالشهداء آغازمی شود.
کد خبر: ۹۳۶۳۹۵۵
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت السلام والمسلمین سید مهدی خضری امام جمعه موقت قزوین، در سخنرانی شب اول محرم در حضور عزادران حسینی در هیئت حسین جان قزوین برگزار شد اظهارداشت:در یک شب تاریک و ظلمانی حضرت موسی با همسرش که باردار  بود در بیایان آتشی را دید، به سمت آن حرکت کرد تا نور و گرما برای خود و خانواده فراهم کند؛ صدایی شنید که فرمود من خدای تو هستم، کفش هایت را دربیاور. اینجا سرزمین مقدسی است(کربلا است.)

این مسئول در ادامه اضافه کرد:وادی محرم به ویژه این ده روز طور سینا است، رزق گریه و توسل در کل سال وجود دارد اما این دهه ویژگی خاصی دارد و هرکسی این رزق را ندارد.

حجت الاسلام خضری بااشاره به سخن علامه طباطبایی درمورد امید شفاعت ما از سوی امام حسین(ع) در روز قیامت، افزود: همین پارچه های مشکی است که یاد سیدالشهدا را در دل شهر زنده نگه می دارد و رسیدن به هر مقامی از توسل و زیارت سیدالشهدا شروع می شود.

امام جمعه موقت قزوین ضمن تاکید بر مراقبت نسبت به جلسات و میهمانان جلسات سیدالشهدا گفت: باید مراقب بود، تمسخر جلسات سیدالشهدا عاقبت بدی دارد و راحت نباید پیرامون آن صحبت کرد.

این مسئول درادامه افزود: اگر بر اثر عدم رعایت کسی بیمار شود حق الناس و ظلم است؛ البته که بی احترامی و تعطیلی هم چاره کار نیست و نباید این جلسات تعطیل شود.

حجت الاسلام خضری با اشاره به ویژگی های شب اول محرم افزود: این شب،شب ادب و لبیک گفتن است؛ اول باید ادب کرد و سپس لبیک گفت. ده روز از تعلقاتمان کم کنیم تا انتخاب شویم و نگاهمان کنند و این همان اصل ادب، عدم نگرانی و کم کردن از تعلقات است.

این مسئول با اشاره به شخصیت حضرت مسلم بن عقیل ادامه داد:اگر ماهم دنیا طلب شویم، امام زمان هم مثل حضرت مسلم در کوچه ها تنها می ماند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها