خبرهای داغ:

کرمانشاه حال‌ و هوای محرمی گرفت

هم‌زمان با آغاز ماه عزای اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، استان کرمانشاه هم سیاه‌پوش شده و حال و هوای محرم گرفته‌ است.
کد خبر: ۹۳۶۳۹۸۸
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، از چند روز پیش هزاران پرچم و بنر سیاه در استان ۲ میلیون‌نفری کرمانشاه برافراشته شده و این استان جامه سیاه بر تن کرده‌ است.

همواره بار اصلی برگزاری مراسم‌های عزاداری و عزای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش بر دوش مردم بوده و این آرمان و ارزش دینی با همت و هزینه خود مردم حفظ‌ شده و پیش رفته است؛ امسال هم مردم استان کرمانشاه محور اصلی برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های عاشورایی هستند و تقریباً در همه کوچه‌پس‌کوچه‌های استان و بسیاری از ساختمان‌ها پرچم سیاه به اهتزاز درآمده یا آویزان شده‌است. لباس بسیاری از شهروندان هم یکدست شده و به رنگ سیاه درآمده است.

امسال اما همانند سال گذشته مراسم‌های عاشورایی در فضایی متفاوت برگزار می‌شود زیرا محرم امسال با پیک پنجم شیوع کرونا هم‌زمان شده و نگرانی‌های زیادی از شیوع این ویروس در استان وجود دارد.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون حدود ۷۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی پر شده و روند بستری بیماران کرونایی همچنان صعودی است.

برهمین اساس هیات‌های عزاداری، نهادهای تبلیغی و دستگاه‌های مسئول، برنامه‌های ویژه‌ای برای برگزاری متفاوت مراسم عزای اباعبدالله(ع) تدارک دیده‌اند.

بنابر اعلام اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تمام مراسم‌های عزاداری در محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار خواهد شد. همچنین توصیه‌ شده که مدت‌ زمان برگزاری مراسم‌ها طولانی نباشد و عزاداری‌ها تا پیش‌از نیمه‌شب پایان پیدا کند.

همین موضوع سبب شده که حدود هزار و ۲۰۰ هیاتی که در استان کرمانشاه فعال هستند، اقدام به تجهیز و تدارک فضای باز برای حضور مردم و رعایت فاصله اجتماعی کنند.

در حدود ۶۰۰ هیاتی هم که در مرکز استان فعالیت دارند برنامه‌ریزی لازم برای حضور عزاداران با پوشش ماسک بهداشتی و به تعداد محدود را انجام داده‌اند تا هم یاد شهدای کربلا را گرامی بدارند و هم امکان شیوع کرونا را به کمترین اندازه برسانند.

آن‌چنان‌که اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هم اعلام کرده، مراسم عزای امام حسین علیه‌السلام تنها در ۲۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود که فضای باز و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

اما درعین‌حال که خیابان‌ها و کوچه‌های استان کرمانشاه حال‌وهوای محرم به خود گرفته‌است، فضای مجازی استان هم مملو از تولیدات عاشورایی شده‌ و کاربران فضای مجازی از روز گذشته انبوهی از عکس، فیلم، نوشته و… با محتوای محرمی را در کانال‌ها، صفحات و سایت‌های استان منعکس کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار