مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم(ع):

اساس تفکر شیعیان عاشورایی است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت: واقعه عاشورا اساس و پایه تفکر و بینش شیعیان است.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۴۳
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر در جمع بازاریان و  بسیجیان حوزه مقاومت سردار شاهمرادی اصناف شهرکرد، گفت: محافل و مجالس ماه های محرم و صفر بهترین فرصت برای افزایش غیرت دینی، روحیه ایثار و شجاعت بین قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان جامعه است.

وی، افزود: معاویه و بنی امیه به اصل دین اعتقادی نداشته و فقط به فکر حکومت دنیوی بر مردم بودند و ابوسفیان هم با رد بهشت و جهنم، حکومت را فرصتی برای سلطه بر دیگران می دانست.

حجت الاسلام سیدامان الله حسینی صدر، در ادامه با اشاره به ساختار حکومت بنی امیه، اندیشه تبعیض نژادی شدید معاویه را یادآوری کرد و گفت: معاویه علاوه بر تفکر به شدت ناسیونالیستی که فقط اعراب بنی امیه را دارای حق حاکمیت می دانست و در همه مسایل دیگر هم غیر عرب ها را حتی قبول نداشت وتفکراتش در نقطه مقابل اندیشه نورانی و پاک پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام بود که معیار برتری را تقوا و پرهیزکاری می دانستند.

وی، بخش مهمی از شکل گیری واقعه عاشورا را مربوط به تشکیل حکومت معاویه و جهل مردم دانست که بدون داشتن سواد و بصیرت کورکورانه از معاویه و حکومت بنی امیه تبعیت نموده و فقط به اجرای اوامر او فکر می کردند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی با اشاره به درس های مکتب امام حسین علیه السلام و نهضت کربلا، اساس تفکر شیعه  را عاشورایی دانست و اظهار کرد: واقعه عاشورا اساس و پایه تفکر و بینش شیعیان است .

گفتنی است پایان بخش این جلسه معنوی که با رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی در اتاق اصناف شهرکرد برگزار گردید، ذکر مصیبت و روضه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار