حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر:

حادثه کربلا و عاشورا برنامه ای از قبل طراحی شده بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: حادثه کربلا و عاشورا اتفاقی نبود، بلکه برنامه ای از قبل طراحی شده بود.
کد خبر: ۹۳۶۴۸۷۶
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین سوگواری حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و نواحی مقاومت بسیج در شهرستان های 11 گانه استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین در جمع سوگواران حسینی در ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به جنگ نرم معاویه و بنی امیه در راستای مقابله با اهلبیت علیه السلام گفت: وادار کردن مفسرین با تهدید و تطمیع به جعل شأن نزول و مصادیق برای آیات قرآن یکی از برنامه های جنگ نرم معاویه در طول حکومتش بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به آیه 11 سوره مبارکه نور، توطئه های منافقین برای هتک حرکت اهلبیت و خاندان امامت و نبوّت را یادآوری کرد و گفت: منافقین در ظاهر به پیامبر اسلام بسیار اظهار ارادت می کردند و حتی خدا را براین ارادت خود شاهد می گرفتند ولی در قلوبشان مرض بود و با نزول آیه شریفه نفاق آنها افشاء شد.

وی، تصریح کرد: معاویه با پرداخت وجوه هنگفت از بیت المال مسلمین، مفسرین را وادار می کرد مصادیق شأن نزول آیات قرآن کریم  و معانی آن را تحریف کنند، که یک جنایت علمی به شمار می رود.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی،  ادامه داد: بعنوان مثال در آیه «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد» (بقره/207)، که در شأن حضرت علی علیه السلام نازل گشت که بجای پیامبر اسلام در لیله المبیت خوابیده بود، مفسرین با جعل شأن نزول ابن ملجم را مصداق معرفی می کردند.

وی، تأکید کرد: معاویه درصدد حذف نام پیامبر اسلام بود که به قول او روزی 5بار از مإذنه ها نامش فریاد زده می شد و با این تفکر و اندیشه همواره به دنبال ترور شخصیت اهلبیت بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، تصریح کرد: حادثه کربلا و عاشورا هم اتفاقی نبود، بلکه برنامه ای از قبل طراحی شده بود که واقع شد و فرزند پیامبر و عزیزترین افراد اهلبیت را به شهادت رسانده و خانواده آنها را به اسارت بردند، اما وعده خداوند متعال صادق بوده و حق همیشه پیروز است.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی بویژه در مراسمات ازجمله تاسوعا و عاشورای حسینی، برای کادر سلامت و بهداشت و درمان کشور آرزوی موفقیت کرد و شتاب در واکسیناسیون آحاد مردم را نقطه امیدی بنابر اظهارات کارشناسان امر برای کاهش ابتلا و فوتی های ناشی از ویروس منحوس کرونا دانست.

قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در فضای باز با حضور فرماندهان، مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار