کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

جنگ نرم بنی امیه از عوامل شکل گیری عاشورا بود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر با اشاره به مظلومیت معصومین، جنگ نرم بنی امیه را از ریشه های شکل گیری عاشورا دانست.
کد خبر: ۹۳۶۴۷۰۷
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین سوگواری پنجم محرم در ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و نواحی مقاومت بسیج شهرستان های 11 گانه ی استان چهارمحال و بختیاری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی در مراسم سوگواری حسینی در ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به ریشه های واقعه عاشورا، گفت: شکل گیری حکومت معاویه و بنی امیه یکی از دلایل واقعه عاشوراست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: معاویه و بنی امیه به اصل دین اعتقادی نداشته و فقط به فکر حکومت دنیوی بر مردم بودند و ابوسفیان هم با رد بهشت و جهنم، حکومت را فرصتی برای سلطه بر دیگران می دانست.

وی، در ادامه با اشاره به ساختار حکومت بنی امیه اندیشه تبعیض نژادی شدید معاویه را یادآوری کرد و گفت: معاویه علاوه بر تفکر به شدت ناسیونالیستی که فقط اعراب بنی امیه را دارای حق حاکمیت می دانست و در همه مسایل دیگر هم غیر عرب ها را حتی قبول نداشت، در نقطه مقابل اندیشه نورانی و پاک پیامبر اسلام و ائمه معصومین علیهم السلام بود که معیار برتری را تقوا و پرهیزکاری می دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، ساختار جنگ نرم پیچیده معاویه برای ترور شخصیت حضرت امام علی علیه السلام را تشریح کرد و گفت: یکی از واجبات در 70 هزار منبر زمان بنی امیه و معاویه، سبّ حضرت علی علیه السلام بود، که با جنگ نرم و فرهنگی پیچیده به دنبال فراموش شدن اهلبیت علیهم السلام از اذهان مردم بود.

وی، جذب صحابی باقیمانده پیامبر و تابعین (کسانی که زمان پیامبر را درک نکرده بودند) با پرداخت رشوه، تهدید و ...، را از دیگر اقدامات معاویه در زمان حکومت دانست و گفت: جعل حدیث برای بیان فضایل نداشته بنی امیه و تخریب شخصیت امام علی و اهلبیت علیهم السلام از دیگر فعالیت های بنی امیه در زمان حکومت به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با اشاره به مظلومیت بسیار زیاد امیرالمؤمنین علیه السلام و اهلبیت عصمت و طهارت گفت: قبل از امام حسین باید بر مظلومیت امام علی و امام حسن علیهم السلام گریست.

وی، بخش مهمی از شکل گیری واقعه عاشورا را مربوط به تشکیل حکومت معاویه و جهل مردم دانست که بدون داشتن سواد و بصیرت کورکورانه از معاویه و حکومت بنی امیه تبعیت نموده و فقط به اجرای اوامر او فکر می کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار