کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

اراده الهی علت اصلی ماندگاری نهضت عاشوراست

حجت الاسلام رازی پور، اولین و مهم ترین علت ماندگاری نهضت عاشورا را اراده الهی در کنار اخلاص و عمل صالح امام حسین علیه السلام دانست.
کد خبر: ۹۳۶۵۱۵۸
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آیین سوگواری حسینی در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با برنامه های زیارت عاشورا، سخنرانی، مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی برگزار شد.

حجت الاسلام حمزه رازی پور در این مراسم معنوی با اشاره به برخی از علل ماندگاری نهضت عاشورا، گفت: اولین و مهم ترین علت ماندگار نهضت عاشورا، اراده الهی است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده هرکسی عمل صالحی انجام دهد، چه مرد باشد و چه زن، در حالی که ایمان و اعتقاد داشته باشد، عمل او را خداوند تبارک و تعالی برکت می دهد و چون امام حسین علیه السلام خالصانه  و با ایمان و اعتقاد راسخ برای رضای خدا قیام کردند، خداوند نیز به این حرکت برکت داد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، تصریح کرد: دومین علت ماندگاری نهضت عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، صالح بودن عمل است، هر جایی که صحبت از ایمان و اعتقاد باشد، عمل صالح هم به دنبال آن می آید و هر عمل صالحی دو ویژگی دارد که اولا باید قصد قربت خدا در آن باشد و دوم اینکه اعتقادات را تقویت کند.

رازی پور، گفت: در کربلا عزیزانی همچون حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را در ظاهر از دست دادیم، ولی این نهضت در تاریخ ماندگار شد و دین پیامبر و سنت رسول الله حفظ گردید.

گفتنی است، زیارت عاشورا، مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم سوگواری بود که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظرات