ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکرسلامت جامعه را تضمین می‌کند

زاهدان/ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه سلمان گفت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باعث از بین رفتن مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و ترویج آن باید نهادینه و به فرهنگ عام مردم تبدیل شود‌.
کد خبر: ۹۳۶۴۹۸۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

آذر کیخا، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نوعی احساس مسئولیت در برابر مشکلات و گرفتاری‌های دیگران و ارشاد و یاری آنان است.


مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: به درستی امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و ‌شیوه صالحان است و وظیفه واجبی است که به وسیله آن دیگر واجبات برپا می‌شوند.


وی با اشاره به این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ و دو فروع از فروع دین مبین اسلام محسوب می شود، ادامه داد: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باعث از بین رفتن مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و سلامت جامعه را تضمین می‌کند و ترویج آن باید نهادینه و به فرهنگ عام مردم تبدیل شود‌.


این مسئول بیان کرد: سازمان بسیج جامعه زنان به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر و به منظور ارتقا و توسعه فرهنگ و ابعاد مختلف این فریضتین در بین بانوان اقدام به اجرای برنامه هایی از قبیل آموزش و ترویج امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح حوزه ها و پایگاه ها، برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح چهره به چهره جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح محله ها و ... کرده است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی اکثر برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می شود.

ارسال نظرات