زاهدان /حجت الاسلام اکبر پور گفت: وقتی مشکلات در چارچوب خودش و با همکاری رسانه ای پیگیری شود، بدون تردید خیلی می تواند تاثیر گذار باشد و رفع خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۰۵۳
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه  که در سالن جلسات مهمانسرای سپاه سلمان در زاهدان برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و نام شهدای خبرنگار گفت: رسانه در هر بعدی از ابعاد مد نظر ویژگی ها و سختی های خاص خود را دارد،گاهی ناملایماتی دارد  که طبیعتا  جامعه ممکن است نسبت به تمام این زحمات بی خبر باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که خداوند در واژه خلق و خوی بیشترین تاکید را دارند و جایگاه اخلاق در دین اسلام و آموزه های  دین یک جایگاه ویژه است، ادامه داد: قرآن کریم پیامبر اسلام  را اسوه و الگوی مسلمانان می داند چرا که مورد تکریم و تمجید خداوند است.

حجت الاسلام اکبر پور با تاکید بر این مطلب که هر قشر و صتفی اخلاق ویژه ای دارد تصرح کرد: اخلاق رسانه ای پاره ای از اخلاق اسلامی است و رسانه نمی تواند بی اخلاق باشد لذا رسانه بی اخلاق رسانه ای دینی محسوب نمی شود، دین چار چوب دارد و رسانه  دینی هم چارچوب دارد.

وی اولین اصحاب رسانه را جبرئیل نام برد که رسانه های باید به خود ببالند، ادامه داد: پیک و رسانه خدا جبرئیل است که امین وحی و خبرنگار خداست.

این مسئول با اشاره به این مطلب که درجای جای تاریخ از واژه خبرنگاری استفاده شده است، بیان کرد: قرآن کریم تاریخ را واژه به واژه خبرنگاری کرده است و خبرنگاران پشتوانه قوی و غنی دینی، الهی و معرفتی دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به آداب و رسوم ملی در اخبار باید توجه شود و مذهب مدنظر باشد، اما برخی حاضر هستند، به هر قیمت مخاطب جذب کنند، در حالی که نباید فراموش کرد که پمپاژ امید به جامعه به دست رسانه های ماست.

اکبر پور داشتن اصول دینی، اصول اخلاقی، چار چوبه مذهبی را از ویزگی های رسانه اخلاق دینی برشمرد و گفت: رسانه ها باید با سلامت و آرامش روان جامعه توجه داشته باشند تا تاثیر مثبت داشته باشد و امید و شادی را به جامعه منتقل کنند. 

وی افزود: رسانه ها پل بین مسئولان و مردم هستند، وقتی مشکلات در چارچوب خودش و با همکاری رسانه ای پیگیری شود، بدون تردید خیلی می تواند تاثیر گذار باشد و رفع خواهد شد.

اکبرپور گفت: انتقاد خوب است، نه انتقادی که از روی انتقام باشد، آینه وقتی عیب ما را نشان می دهد، از روی انتقام نیست، بلکه از روی صفا و صمیمیت است، بنابراین انتقاد باید سالم، سازنده و منصفانه و بدون تحقیر و توهین باشد.

وی بیان کرد: نباید حب، بغض، مذهب، طایفه و ... فن و حرفه ما را تحت تاثیر قرار دهد، چراکه به حرفه ای که اغراض در آن نهفته باشد، خیانت می شود و نشان می دهد که نتوانستیم رسالت خود را به گونه ای که باید انجام دهیم.

این مقام مسئول با بیان این که رسانه ها باید زبان مردم و زنگ بیدار باش مسئولان باشند، اظهار کرد: تلنگر خبرنگاران زنگ بیدار باش مسئولان است، اگر گزارش های رسانه ای در خصوص مشکلات موجود انعکاس نیابد، برخی بیدار نمی شوند، بنابراین نیاز است که خبرنگاران به این مسائل بپردازند.

وی افزود: وقتی مشکلاتی در جامعه وجود دارد، رسانه می تواند نشانه گذاری کند و مسیر را نشان دهد، در صورتی هم که نیاز به انجام کارهای زیربنایی داریم، باید به آن بپردازیم و برای مردم کار کنیم.

اکبرپور با بیان این که خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند، گفت: وقتی گزارشی منتشر و در کف صحنه حضور پیدا می کنید، خیلی می تواند در تحقق مطالبات مردمی مثمر باشد.
 
وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در آگاهی بخشی برای مقابله با کرونا اذعان کرد: انتظار می رود، درباره موضوع کرونا بیشتر کار کنید، رعایت شیوه نامه ها شایسته استان نیست، اگر شرایط بهبود یابد نشان از تلاش رسانه هاست، زحمات زیادی صورت گرفته، اما به نظر می رسد در این زمینه هنوز مجاهدت لازم است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به ضرورت عدم تحریف اظهار کرد: تحریف جامعه را فلج می کند، اگر تحریف شکست بخورد، تحریم هم شکست می خورد، هر واقعه ای تحریف شد جز سیاهی برای آن چیزی نمانده است.

وی تاکید: باید مراقب باشیم، زمانی که دیگران می خواهند جامعه ما را تحریف کنند، در زمین آن ها بازی نکنیم، خیلی ها بدون دایره می رقصند، گاهی ما هم دایره دیگری دستشان می دهیم که به شدت برقصند، این بی انصافی است، اما متاسفانه برخی هنوز بین دوست و دشمن نتوانسته اند مرز قائل شوند.

اکبرپور گفت: نباید دنبال تحریف باشیم، واقعیت و صداقت اقتضا می کند که از کاه کوه نسازیم، هر چیزی بر اساس واقعیتش منتقل شود، غیر آن بی انصافی است، واقعیت ها را باید دید، بر اساس آن قضاوت و تحلیل کرد، به گونه ای که مطابق با واقعیت باشد نه ذهنیت ما، همچنین با واقعیت اجتماعی انطباق داشته باشد.

ارسال نظرات