همزمان با ماه محرم ویژه برنامه سوگواری حسینی همراه با ایستگاه بازی ویژه کودکان در پایگاه حضرت معصومه (س) سرخه برپا شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۰۲۱
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم عزاداری حسینی به همت پایگاه حضرت معصومه (س) با حضور عزاداران و بسیجیان در این پایگاه در محله اسلامی آل یاسین (ع) سرخه برگزار شد.

فاطمه اسیری طلبه حوزوی و فرمانده پایگاه حضرت معصومه (س) در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزا در این پایگاه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مراسم عزای امام حسین (ع) در این پایگاه نیز همچون جای جای ایران اسلامی برقرار است و عزاداران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برنامه ها مشارکت دارند. همچنین به مناسبت شهادت حضرت رقیه سفره سبزدر این پایگاه پهن شد.

وی با بیان اینکه کودکان نیز باید به چگونگی وقوع واقعه عظیم کربلا و صحنه عاشورا همچون بقیه انسان ها پی ببرند، عنوان کرد: حضور کودکان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) امری لازم و ضروری است که در رشد شخصیتی و تربیت دینی و مذهبی آنان اثرات مثبت دارد.

فرمانده پایگاه حضرت معصومه (س) افزود: وقتی فرزندان ما در مجالس عزاداری حضور پیدا می‌کنند، به سبب پیوستگی و پیوند درونی با بهترین اسوه و الگوهای زندگی انسانی و الهی در همه ابعاد، برای آینده به مصونیت درونی دست پیدا می‌کنند.

اسیری در ادامه اضافه کرد: از این رو با هدف حضور کودکان در فضای مسجد و بهره بردن از مداحی ها ویژه برنامه مسابقات همراه با اهدای جوایز برای کودکان در نظر گرفته شده است. از سویی این اقدام موجب شد تا والدین نیز بتوانند به عزاداری های خود بپردازند.

وی در خاتمه گفت: وقتی می بینیم که هیئت های عزاداری شب های پنجم، ششم و هفتم ماه محرم به نام مبارک نوجوانان و کودکان حاضر در واقعه کربلا یعنی حضرت عبدالله و قاسم بن الحسن (ع) و حضرت علی اصغر (ع) به عزاداری می پردازند به ضرورت و اهمیت تربیت نسل حسینی و نسل مهدوی از سوی خانواده ها پی می بریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها