خبرهای داغ:
با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان انجام شد؛

رونمایی از پوستر چهاردهمین سوگواره ملی مهر محرم در سمنان

 پوستر چهاردهمین سوگواره ملی مهر محرم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۲۹۷
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در آئینی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان از پوستر چهاردهمین سوگواره ملی، سومین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم و هفتمین مسابقه بین‌المللی رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بعدازظهر امروز در این آئین اظهار داشت: سه سوگواره «اشراق»، «بوی سیب» و همچنین سوگواره «مهر محرم» امسال با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

فرشید فلاح با بیان اینکه این سه سوگواره با عنوان سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین (ع)» برگزار می‌شود تصریح کرد: سه سوگواره «اشراق»، «بوی سیب» و همچنین سوگواره «مهر محرم» در قالب یک حرکت بین‌المللی و با عنوان سوگواره بین‌المللی «ملت امام حسین (ع)» برگزار می‌شود.

وی به برخی از محورهای سوگواره‌ی مهر محرم اشاره کرد و گفت: پرچم‌های محرم و سیاه‌پوش کردن فضا، نوحه‌سرایی کودکان، نوجوانان و مداحان، آئین‌ها و نماد‌های هیئات خانگی (هر خانه یک حسینیه) شامل حسینیه‌ها و روضه‌های خانگی، محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا، تعزیه‌خوانی و روایت هنری از قیام عاشورا و ایده‌های نو و خلاقانه عزاداری محرم در شرایط کرونایی برخی از محورهای سوگواره مهر محرم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: مقاومت و صبر عاشورایی شامل دفاع مقدس (جانبازان، آزادگان و ایثارگران)، فعالیت‌های جهادی، خادمین حسینی، مهر اربعین (کمک‌های مؤمنانه و اقدامات بهداشتی موکب‌های حسینی)، سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی (جمهوری اسلامی حرم است؛ ما ملت امام حسینیم)، کمک مؤمنانه و همدلی حسینی در بخش‌های رزمایش ملی مواسات (حب حسینی عامل مودت و کمک مؤمنانه)، جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، یمن، زیارت به نیابت (به تو از دور سلام) از دیگر موضوعات سوگواره است.

فلاح از نذر ماسک، نذر ارزاق، عاشورا، معرفت و بصیرت شامل نماز و عاشورا، سواد رسانه‌ای و عاشورا (نقش تحریف وقایع در عاشورا)، دشمن‌شناسی و عاشورا، درس‌های عاشورا برای نسل امروز، درس‌های راهبردی زیارت عاشورا و امربه‌معروف و نهی از منکر به عنوان دیگر موضوعات سوگواره مهر محرم نام برد.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در چهاردهمین سوگواره ملی، هفتمین مسابقه بین‌المللی و سومین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم می‌توانند با ثبت‌نام در سایت مهر محرم به آدرس www.MehreMoharram.ir و همچنین ثبت‌نام در سامانه پلتزار به آدرس www.platzaar.ir در سوگواره شرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار