فراخوان عکس محرم در سرخه برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه از برگزاری فراخوان عکس محرم با هدف حفظ و گسترش فرهنگ عاشورایی در شهرستان خبر داد
کد خبر: ۹۲۷۲۱۱۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه علی فیض همزمان با آغاز ماه محرم در راستای اجرای برنامه‌های متنوع در سطح شهرستان سرخه اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از کرونا، محدودیت‌های ناشی از آن از سویی پروتکل‌های مشخص شده توسط ستاد کرونا و تاکید بر عمل به آن‌ها محرمی متفاوت با سال‌های پیش برای همه ما رقم خواهد خورد.
وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با همکاری هیئت قمربنی هاشم و محله آقاعلی چال تصمیمی در جهت گسیل اجرای بخشی از برنامه فرهنگی در فضای مجازی اتخاذ کرده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مورد نظر فراخوان «عکس محرم از سر درب منازل» است؛ گفت: هدف از اجرای این طرح شاید در نگاه کلی، تحقق اشاعه فرهنگ عاشورایی و تبیین حادثه بزرگی که در نگاه تاریخی در قرن‌های گذشته اتفاق افتاده و نقش مخاطبان هنری، ادبی و پژوهشی در راستای معرفی این حادثه و حضور هنرمندان در جهت به تصویر کشیدن زیبایی‌های فرهنگ عاشورا، مکتب حسینی، فرهنگ ایثار و شهادت است.
فیض با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همچون سایر ارگان‌های دولتی و هیئات مذهبی نقش اساسی در معنویت بخشی به جامعه و ترویج فرهنگ عاشورایی دارد؛ افزود: با تدوین استراتژی مناسب تبلیغی و مخاطب شناسی لازم؛ راه‌های تحقق معنویت در جامعه را تسهیل کرده و به عاشورایی شدن جامعه کمک خواهد کرد و وظیفه ما نیز هدف گذاری صحیح، برنامه ریزی لازم و تحقق راه‌های این اهداف است.
وی در ادامه اضافه کرد: با این هدف، اجرای فراخوان عکس آغاز و همه مردم می‌توانند در این طرح مشارکت نمایند، اما مخاطب اصلی ما نوجوانان و جوانان هستند. شرکت کنندگان می‌توانند با موبایل و یا دوربین از سر درب منازل خود عکس گرفته و به آیدی @Man_Adminam۱۱ ارسال نمایند، آثار ارسالی شرکت کنندگان بعد از دهه اول محرم به نظرسنجی مردمی گذاشته خواهد شد و هدایای ویژه‌ای برای ده اثر برتر در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه بیان داشت: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط این ارگان در ماه محرم، برگزاری شب شعر عاشورایی البته با موافقت ستاد کرونا در سطح شهرستان، نمایشگاه عکس مهر محرم در فضای باز و مسابقه فرهنگی است. امیدواریم با استقبال گرم شهروندان، خصوصاً مشارکت نوجوانان و جوانان روبرو شویم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار