استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر بیمارستان ها تکمیل شده و در حال دایر کردن بیمارستان صحرایی هستیم.
کد خبر: ۹۳۶۵۳۳۲
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳

بیمارســـتان صــــحرایی در اســــتان اردبیل دایر می شــــود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، اکبر بهنام جو پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران پس از  برگزاری جلسه شورای تامین  استان با محوریت امنیت و سلامت مردم استان اظهار کرد: وضعیت استان به لحاظ شیوع دلتا کرونا فوق بحرانی است، در سال گذشته بستری زیر ۱۰۰ نفر در بیمارستان ها داشتیم که امسال بستری هزار و ۸۰۰ نفر بستری که شامل  بیمارستان ها و بستری موقت است، داریم.

وی مردم را به مشارکت و همکاری در کنترل کرونا دعوت کرد و خواستار توجه جدی به شیوه نامه های بهداشتی،  فاصله گداری اجتماعی و پرهیز از برگزاری اجتماعات و دورهمی ها شد. 

استاندار اردبیل گفت: محورهای ورودی استان مسدود است و تا کنون سه هزار و ۵۰۰ دستگاه  از خودروهایی که شماره اردبیل نبودند و برای مقاصد سفر به اردبیل می آمدند برگشت داده شده اند.

بهنام جو با بیان اینکه رانندگان متخلف جریمه می شوند ، خواستار پرهیز هم استانی ها از خروج از استان و یا دعوت میهمان به داخل استان شد.

وی به تعطیلی اصناف و ادارات از امروز اشاره کرد و افزود: تیم های نظارتی متشکل از حوزه های قضایی و فرمانداری و نیروی انتظامی بر روند تعطیلی اصناف نظارت و با متخلفان برخوردهای قانونی انجام می شود.

استاندار اردبیل گفت: همایش تاسوعا و عاشورا امسال تعطیل است و هیچ برنامه ای که بهانه حضور مردم در خیابان ها باشد، نداریم.

بهنام جو تصریح کرد: امسال دسته گردانی، تعزیه و عزاداری در فضای بسته کاملا ممنوع بوده و عزاداران باید شیوه های عزاداری با فاصله و در فضای باز را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: تعدادی از هیات ها خودشان اعلام کرده اند که به حرمت سلامت مردم امسال دسته گردانی و تعزیه برگزار نخواهند کرد.

ارسال نظرات