خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین؛

حادثه عاشورا نتیجه جنگ روایت هاست/حاج قاسم شهید شد تا روایت‌ها درست بیان شود

امام‌ جمعه موقت قزوین گفت: حادثهٔ عاشورا و ظلم‌هایی که یک روی سکه کربلا بود، محصول و نتیجهٔ جنگ روایت‌ها است.
کد خبر: ۹۳۶۵۶۵۶
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری، امام‌جمعه موقت قزوین در نهمین شب از دههٔ نخست محرم در هیئت حسین‌جان اظهار کرد: حادثه عاشورا و ظلم‌هایی که یک روی سکه کربلا بود محصول و نتیجهٔ جنگ روایت‌ها است.

وی ادامه داد: چه می‌شود که پس از ۵۰ سال یک امت مؤمن در رکاب پیامبر اکرم(ص)، زینت دوش رسول خدا را با آن وضع شهید می‌کند؟ در طول این سال‌ها روایت غلط از اسلام، جریان غدیر، فدک و اتفافات دوران خلفا عاشورا را رقم زد.

خضری افزود: هر چقدر در جنگ روایت‌ها که در آن پدیده‌ها با کذب روایت می‌شوند و جای قاتل و شهید عوض می‌شود، در جامعه کوتاهی شود اولیا خدا به قتلگاه می‌روند و این قاعده در طول تاریخ تکرار می‌شود.

امام‌جمعهٔ موقت قزوین خاطرنشان کرد: سیدالشهدا با جامعه‌ای مواجه بود که ۵۰ سال روایت غلط شنیدند، در نتیجه جنگ روایت‌ها، مراجعه‌ای به امام زمانشان یعنی حسین‌بن‌علی علیه‌السلام نبود.

وی عنوان کرد: طرح سیدالشهدا این بود که عاشورا پنجره‌ای برای معرفی اسلام ناب شود، لذا با خون خود روایتگری کرد، در جایی که دیگر بیان و قلم جواب نمی‌دهد، باید با خون روایت شود تا مردم دنیا متوجه شوند، خون سیدالشهدا بذل شد تا حقیقت معارف الهی روشن شود و مردم اسلام آمریکایی را یاد نگیرند.

خضری یادآور شد: کربلا محصول ۵۰ سال کوتاهی مؤمنین و روایت جبههٔ باطل بود، ریشهٔ عاشورا روایت غلط غدیر در سقیفه بود که مولا را دوستی معنا کردند و مؤمنین هم در روایت صحیح آن کوتاهی نمودند؛ این‌گونه روایت کردند که فدک بیت‌المال است و مردم هم عدالت‌طلبی بدون فهم از اسلام نشان دادند.

امام‌جمعه موقت قزوین در ادامه تصریح کرد: عدالت‌طلبی به تعبیر مقام معظم رهبری باید با معرفت و علم همراه شود که اگر نشد مثل کار برخی در امروز، یک کار پوچ سیاسی است، عدالت‌طلبی واقعی برای امیرالمؤمنین است.

وی اظهار کرد: کسی که ببیشترین حمایت را از عثمان کرد یعنی امیرمؤمنان با روایت غلط عده‌ای، قاتل او شد و در نتیجهٔ همین روایت غلط، ابن‌زیاد به عمر سعد دستور قطع آب را داد و گفت آب را قطع کنید، همان‌طور که این‌ها به عثمان آب ندادند؛ ببینید روایت غلط تا کجا پیش رفته بود؛ ریشهٔ ۳۰۰ سال جنگ مسلمین بر سر عثمان و قتل او، یک روایت دروغ بود و فساد در دنیا با یک دروغ آغاز می‌شود، مردم بر اساس آن تصمیم می‌گیرند و زندگی می‌کنند.

خضری بیان کرد: جنگ روایت‌ها انسان‌هایی را می‌سازد که برای رسیدن به خدا سیدالشهدا را قطعه قطعه کردند، شمر و سنان و شبث کربلا از خوارج بودند که معتقدند علی علیه‌السلام چون حکمیت را پذیرفت، گنهکار و کافر است و اگر توبه نکند خونش مباح است، حال آن‌که جریان حکمیت به مولا تحمیل شد؛ خوارج در عاشورا می‌گفتند چون پدرت با این استدلال کافر است، خودت هم کافری. دشمن گاهی از آدم‌های خودی برای جنگ روایت‌ها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: معاویه هزاران سکه برای جاعلین روایات خرج می‌کرد که منافق را مؤمن و مؤمن را منافق جلوه دهد، امروز ما یک‌بار دیگر  بعد از حکومت امیرالمؤمنین جنگ روایت‌ها را در انقلاب و دفاع مقدس می‌بینیم؛ سنگرها را حفظ کنیم وگرنه کربلای دیگری پدید می‌آید.

خضری تصریح کرد: اگر مراقب ذهن مردم و خانواده‌ها نباشیم حسین‌بن‌علی بازهم به مسلخ می‌رود، عده‌ای جریان  افغانستان را بهانه کرده و می‌گویند دفاع از حرم می‌روید این‌جا هم بروید حال آن‌که همین افراد شعار نه غزه نه لبنان را می‌گفتند.

وی در ادامه گفت: طالبان مسلح هست، گروه‌های تندرو دارد، اما داعش و وهابیت و القاعده نیست، دشمن اول ما استکبار  است اما مثل این‌که از رفتن آمریکا از افغانستان عده‌ای ناراحت هستند.

وی در پایان اظهار کرد: اگر در جنگ روایت‌ها شکست بخوریم، در میدان هم شکست می‌خوریم؛ کاری نکنیم که مجبور شویم برای درست کردن ذهن جامعه خون بدهیم، حاج قاسم شهید شد تا روایت‌ها درست بماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار