خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ناحیه امام حسین علیه السلام
ما در ماه محرم به بزرگی و جاودانگی آزادی و ایثار پی می بریم و با گذشت و فداکاری امام حسین(ع) و یاران او بیشتر آشنا می‌شویم.
کد خبر: ۹۳۶۵۹۴۸
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام اصفهان؛ مسئول نمایندگی ناحیه امام حسین علیه السلام در مصاحبه با خبرنگار افتخاری این گفت:کتاب محرم که گشوده می‌شود، برگ برگش سرخ از خون حسین است و معطر از خاک کربلا عاشورا حتی فصل که نه؛ به تنهایی کتاب پر آوازه‌ای شد که تفسیر ناب آن از زبان امام سجاد (ع) تراوید و در مرثیه‌های زینب (س) به تجسم رسید.
ایشان گفت:کتابی که حتی گذشت چهارده قرن هم نتوانست غباری هرچند اندک بر تار و پود «باور» آن بنشاند چرا که «عاشورا» دانشگاهی است که هر دم انسان می‌سازد و عشق و عطش می‌پراکند.
مسئول نمایندگی ناحیه گفت زمان بود و کربلا «زمین»؛ و این تلاقی تنها با خون ثارالله و ۷۲ برگ از درخت وجودش، به اعتبار و حرمت رسید تا عاشورا آبروی عشق باشد و کربلا سجده‌گاهش یک سطرِ عاشورا سر بریده حسین (ع) است و یک سطر دستان قلم شدهٔ عباس (ع)، یک بیتش گلوی علی اصغر (ع) است و یک بیتش علی اکبر (ع) و سر‌های به نیزه رفتهٔ یاران ثارالله و، اما حُسن ختامش، «ما رأیت الّٰا جَمیلٰای زینب کبری سلام الله» ...
وی اظهار داشت چه زیبا گفت: «دکتر سنگری» که:هرکس کتاب ۷۲ صفحه‌ای عشق -عاشورا- را خوب بخواند، شیرازهٔ سعادت را در زندگی اش گسسته نخواهد دید.
امروز عاشورا است و قصه تکراری، اما نامکرر سجده در خون و اسارت اهل حرم حسین فاطمه (ع) ..
قصه‌ای که هر سال و هر محرم زنده می‌شود، اما حتی لحظه‌ای از ابهت و مظلومیت حسین و علمدار و یارانش کم نکرده و نخواهد کرد و این داغ تا ابد جگرسوز استاز همین روست که عاشورا میعادگاه عشق حسین و حسینیان شد و کربلا قبله حاجات عاشقانشعاشورا نه دیروز و نه فردا بلکه هر دم و هر آینه در صحرای دل ما بر پا می‌شود؛ مادامی که به ندای سیلی صورت زهرای مرضیه و فرزندانش لبیک بگوییم و در جهل غفلت از یزیدیان مهدی (عج) را منتظر نگذاریم.
حجت الاسلام والمسلمین بیاتی  گفت بدانیم و یادآور شویم که عاشورا نقطه عطفی در تاریخ اسلام است برای درک این راز که می‌توان تمام عشق را در مشکی سوراخ به ودیعه نهاد، تشنه لب به شهادت رسید...‌
 وی بیان کردمی‌توان در سایه مهر پدری خون شش ماهه را به عرش فرستاد و تمام احساس را به دور از چشمان لیلای بی‌تاب، پشت خیمه‌ها دفن کرد و دم برنیاورد!
ایشان در پایان گفت پس عاشورا میعادگاه آخرین وادع خواهری دل‌شکسته بود با برادری از جنس نور و قافله‌ای از تاروپود مظلومیت.
عاشورای حسینی و شهادت حسین (ع) و یاران بی‌مانندش بر همگان تسلیت باد
التماس دعا
ارسال نظرات
پر بیننده ها