خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در وضعیت بسیار بحرانی قرار داریم، گفت: روز به روز بر تعداد‌ بیماران کرونایی افزوده می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۶۰۰۵
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

به گزارش بسیج نیوز؛ طاهره چنگیز وضعیت بیماری کرونا در استان اصفهان و کل کشور را بحرانی دانست و اظهار داشت: در وضعیت بسیار بحرانی قرار داریم که روز به روز تعداد فزاینده‌ای از بیماران بستری شده، نیاز به خدمات بستری دارند و ظرفیت‌های تخت بستری استان کاملاً اشغال شده‌ است و در این وضعیت ائمه جمعه و جماعات می‌توانند نقش بسیار مهمی در اقناع، همدل و همراه کردن مردم برای مراعات دستورالعمل‌ها به خصوص در اماکن مذهبی داشته باشند.

وی ادامه داد: از افراد در مجامع و محیط‌های مذهبی انتظار می‌رود که حساسیت و تعهد مومنانه بیشتری نسبت به مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی که در جهت حفظ سلامت مردم و جان‌های پاک آنان است، نشان دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بااشاره به اقدامات مرتبط با پیشگیری قرارگاه شهید سلیمانی عنوان کرد: مهمترین نکته در این بحث جلوگیری از تردد مسافرت ها و جابه‌جایی جمعیت است، همچنین مراعات فاصله فیزیکی در اجتماعات، اجتناب از حضور دسته جمعی در مکان‌های سرپوشیده و برقراری تهویه کافی در محل‌هایی که ممکن است تجمع در آن‌ها وجود داشته باشد از اقدامات لازم است.

وی افزود: البته تجمع در محل‌ها باید به حداقل زمان ضروری بسنده شود و همه افراد حاضر در برنامه ماسک داشته باشند و تاکید می‌شود که تا حد امکان برنامه‌ها کوتاه باشد، انشاالله با پیش آمدن این همدلی و همراهی بتوانیم با حدود دو هفته کنترل و مراعات دقیق دستورالعمل‌ها سیر تند بیماری را متوقف کرده و تعداد بیماران بستری و فوتی‌ها را کاهش دهیم.

چنگیز خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در مساجد می‌توانند غیر از بحث همراهی، همدلی، تبلیغ و نشان دادن نمونه‌های عملی و عینی در بحث سوق دادن کمک‌های مومنانه و نذورات به سمت نذورات سلامت نیز نقش مهمی ایفا کنند که ان‌شاالله این موضوع هم مورد استقبال مردم قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها