خبرهای داغ:
رسول مظاهری
جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان:

مساجد پناهگاه مردم در برابر آسیب‌ها و گزندها است

جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان از نقش حیاتی مسجد در جامعه سخن گفت و با اشاره به سه نقش مساجد در مقابله با کرونا، خواستار پویا و فعال شدن مساجد در همه عرصه‌های جامعه شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۳۱۷
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

سردار علی مقواساز در گفتگو با بسیج نیوز به مناسبت روز مسجد، با بازخوانی این جمله امام راحل که فرمودند «مسجد سنگر است» به اهمیت و نقش مساجد اشاره کرد و سنگربان این سنگر را فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر کشور خواند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی مقواساز گفت: این جمله امام  خمینی -رحمة الله علیه- بلند، زیبا و حکیمانه است و بیانگر این است که مساجد، پناهگاه ملت در برابر آسیب‌ها و گزندهای است.

وی اظهار کرد: در برهه‌های تاریخی مساجد نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای چه در جنگ سخت، چه در جنگ نیمه سخت و چه در جنگ نرم داشته‌اند.

این فرمانده بسیجی سپس با تأکید بر این که مساجد در حکومت انتقالی اسلامی باید مساجد تراز جامعه اسلامی باشند به ویژگی‌های این مساجد پرداخت و گره گشایی از کار مردم، پویا و زنده بودن و دارای نشاط بودن را از مشخصه‌های مساجد تراز انقلاب اسلامی برشمرد.

وی در باب دیدگاه رهبر معظم انقلاب در مورد مساجد تصریح کرد: ایشان فرمودند مساجد باید از زمان تولد نوزاد تا زمان فوت انسان برنامه داشته باشند. رفتن افراد به مسجد صرفا برای مجلس ترحیم نباشد.

جانشین فرماندهی سپاه استان اصفهان گفت: مساجد باید محور وحدت در جامعه باشند و برخلاف برخی که معتقدند مسجد تنها باید برای اقامه نماز جمعت باشد، دیدیم که در یک سال و نیم گذشته که مقارن بود با اپیدمی کرونا در کشور، مساجد برای مقابله با شیوع این ویروس منحوس سه کارکرد مهم داشتند ابتدا قرارگاه‌های محله محور شهید سلیمانی با حضور مسئولان هر منطقه در مساجد تشکیل شد، ثانیا مساجد محور کمک‌های اقتصادی و مؤمنانه شد و از اشتغال زایی تا کمک به محرومین نقش آفرینی کرد و ثالثاً پایگاه بصیرت افزایی، آموزش و روشنگری بود.

سردار مقواساز از نقش محوری امام جماعت در فعالیت‌ها و نقش آفرینی‌های مساجد سخن گفت و خواستار فعال بودن مسجد در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره شد و ابراز امیدواری کرد بعد از پایان یافتن همه‌گیری ویروس کرونا مساجد را همواره مملوء از جمعیت، پویا و بانشاط ببینیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار