جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد اعلام کرد؛

راه‌اندازی تیم‌های موتوری بسیج در محلات رسیدگی به بیماران کرونایی

سرهنگ زارع کمالی گفت: به منظور تأمین مایحتاج دارویی و روزانه بیماران کرونایی، تیم‌های موتوری و خودرویی بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی در محلات یزد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۶۴۹۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ حسین زارع کمالی با بیان اینکه گام پنجم طرح شهید سلیمانی به عنوان یک طرح محله محور و مسجدمحور در یزد به مرحله اجرا درآمده است، اظهار داشت: این طرح در سه محور معیشت، سلامت و معنویت به ارائه خدمت به مردم می‌پردازد.

زارع کمالی با اشاره به مأموریت و هدف اصلی تعریف شده در محور سلامت بیان کرد: کار رصد، شناسایی، رهگیری و واکسیناسیون مردم در راستای کمک به کادر درمان، یکی از مأموریت‌های اصلی این بخش است.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد یادآور شد: بسیج در این راستا اقدام به راه اندازی مراکز واکسیناسیون مستقل و تجمیعی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد کرده و ۴۰ هزار نیروی بسیجی آماده مشارکت در اجرای طرح واکسیناسیون مردم استان علیه کرونا هستند.

وی همچنین از راه اندازی تیم‌های موتوری و خودرویی در قرارگاه‌های شهید سلیمانی در محلات یزد خبر داد و اظهار داشت: این تیم‌ها به خانواده‌های درگیر با کرونا که نیاز به خرید و تأمین دارو دارند، خدمت رسانی می‌کند.

زارع کمالی ادامه داد: این تیم‌ها همچنین به بیمارانی که فرزند، همسر یا خانواده‌ای برای رسیدگی به آن‌ها ندارند، کمک می‌کنند و مایحتاج روزانه و اولیه زندگی و دارو‌های آن‌ها را تا پایان دوره بیماری تهیه کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: این تیم‌ها بر اساس میزان درخواست‌های مردم راه اندازی می‌شوند و فردا نیز قرار است با حضور یکی از مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یزد، سامانه تلفنی مرتبط با درخواست کمک از این تیم‌ها راه‌اندازی شود.

زارع کمالی ادامه داد: در حوزه معیشت نیز چهاردهمین رزمایش کمک مؤمنانه در یزد آغاز شده و در تلاش هستیم ۵۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه محرم در استان بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شود.

وی افزود: در حوزه معنویت نیز بسیج طلاب از ابتدای شیوع کرونا بحث غسل و تدفین اموات کرونایی را انجام داده و اکنون نیز کار برگزاری مراسم ترحیم از طریق فضای مجازی و توزیع بروشور‌های معنوی را بر عهده دارند.
ارسال نظرات