حجت الاسلام کریمی تبار گفت: کنگره ملی شهدای ایلام فرصتی است تا شاخص های استان در دفاع مقدس را مطرح کنیم.
کد خبر: ۹۳۶۶۵۰۵
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،اولین جلسه اجلاسیه شهدای روحانی ویژه کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده و جانشین سپاه امیرالمؤمنین(ع)، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، مدیر حوزه های علمیه استان و جمعی از مسئولان کمیته های ستاد کنگره در دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد.

نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه ایلام در این جلسه گفت: مقاومت مردم ایلام در طول جنگ، عملیات آزادسازی میمک، اولین فرمانده ای که در آغاز جنگ شهید شد، اولین استانی که اسیر گرفت تنها بخشی از این شاخصه هاست.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» یادآور شد: یکی هم نقش روحانیت استان است و بالاتر ین درصد جمعیتی جامعه روحانیت که این استان نسبت به کل جمعیت در سطح کشور دارد، باید به سایر شاخصه های شهدای روحانی از جمله نقش آیت الله حیدری ایلامی در ساماندهی مردم در دفاع مقدس به صورت ویژه پرداخته شود.

وی افزود: قهرمان های استان ایلام در حوزه دفاع مقدس نیاز به معرفی دارند. در واقع با کنگره شهدا تاریخ بازگو می شود و باید تلاش کنیم به این موارد پرداخته شود.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود، ترسیم فضای آغازین جنگ تحمیلی در ایلام است.

وی گفت: حماسه های مردم ایلام در سال ۵۹ که با کمترین امکانات نظامی و با دستان خالی آفریدند و زمانی که سقوط ایلام قطعی به نظر می رسید ولی مردم، شهر را خالی نکردند و در صحنه ماندند، اینجاست که باید شاهکارهای دفاع مقدس بازگو شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این جلسه بابیان اینکه بایستی نقش اثرگذار روحانیت در کنگره ملی شهدای استان برجسته شود، گفت: در راستای برگزاری کنگره‌ ملی سه هزار شهید استان ایلام، شش اجلاسیه با موضوعات تخصصی برگزار می شود که اجلاسیه طلبه و روحانی استان یکی از آنهاست.

کنگره شهداء فرصت مناسبی برای بیان شاهکارهای ایلام در دوران دفاع مقدس است

سردار« جمال شاکرمی» یادآور شد: آمار بالای شهدای روحانی در ایلام نسبت به سایر استانها نشان می‌دهد که روحانیون استان ایلام در دفاع از کشور به خوبی احساس وظیفه کرده اند.

وی با تاکید بر نقش بی بدیل روحانیت در دفاع مقدس، بیان کرد: نیاز است که در یک فضای علمی، نقش روحانیت در همه ابعاد به خصوص شخصیت آیت الله حیدری ایلامی برای دانشجویان، دانش آموزان و حتی طلاب تبیین شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: امروز اگر حوزه و روحانیت و همه ما عزت و آبرویی داریم مدیون خون شهدا و ایثارگران است.

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام با بیان اینکه روحانیت ایلام در خط مقدم جبهه حق علیه باطل بوده است، ابراز کرد: روحانیت ایلام در جنگ تحمیلی در خط مقدم دفاع از کشور بوده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و از این حیث رتبه اول را در سطح کشور دارد.

 حجت الاسلام « وعد مرادبیگی» یادآور شد: مرحوم آیت الله حیدری ایلامی اولین مجتهدی است که لباس رزم پوشید و طراح حملات چریکی بوده و در خط مقدم جبهه نیز حضور داشته است، لذا باید علاوه بر این خصوصیات ، وجه علمی ایشان نیز معرفی شود.

ارسال نظرات