فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:

نقش اثرگذار روحانیت در کنگره ملی شهدای ایلام برجسته شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: باید نقش اثرگذار روحانیت در کنگره ملی شهدای استان ایلام برجسته شود.
کد خبر: ۹۳۶۶۵۱۰
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی عصر شنبه در اولین جلسه اجلاسیه شهدای روحانی ویژه کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام با حضور امام جمعه ایلام، فرماندهان سپاه امیرالمؤمنین (ع)، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، مدیر حوزه‌های علمیه استان و جمعی از مسئولان کمیته‌های ستاد کنگره در دفتر امام جمعه ایلام اظهار کرد: باید نقش اثرگذار روحانیت در کنگره ملی شهدای استان برجسته شود.

وی تصریح کرد: در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام، شش اجلاسیه با موضوعات تخصصی برگزار می‌شود که اجلاسیه طلبه و روحانی استان یکی از آنهاست.

فرمانده سپاه استان اظهار کرد: آمار بالای شهدای روحانی در ایلام نسبت به سایر استان‌ها نشان می‌دهد که روحانیون استان ایلام در دفاع از کشور به خوبی احساس وظیفه کرده‌اند.

وی با تاکید بر نقش بی بدیل روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: نیاز است که در یک فضای علمی، نقش روحانیت در همه ابعاد به خصوص شخصیت آیت الله حیدری ایلامی برای دانشجویان، دانش آموزان و حتی طلاب تبیین شود.

سردار شاکرمی افزود: نیاز امروز اگر حوزه و روحانیت و همه ما عزت و آبرویی داریم مدیون خون شهدا و ایثارگران است.

روحانیت ایلام در خط مقدم جبهه حق علیه باطل بوده است

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام نیز گفت: روحانیت ایلام در جنگ تحمیلی در خط مقدم دفاع از کشور بوده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و از این حیث رتبه اول را در سطح کشور دارد.

حجت الاسلام وعد مرادبیگی افزود: آیت الله حیدری ایلامی اولین مجتهدی است که لباس رزم پوشید و طراح حملات چریکی بوده و در خط مقدم جبهه نیز حضور داشته است. لذا باید علاوه بر این خصوصیات، وجه علمی ایشان نیز معرفی شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات