مشکل بی‌آبی شهر ارمغانخانه با ورود آب چاه قره‌چریان به مدار آبرسانی حل می‌شود

زنجان: مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان، گفت: با ورود آب چاه قره‌چریان و قنات موجود در منطقه به مدار آبرسانی، مشکل کمبود آب این شهر حل می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۶۶۳۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
داود رستمخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: کمبود آب در سطح استان بدلیل خشکسالی امسال محسوس بوده و شرایط بدتر شده است. در چندین روستا چشمه، قنات و چاه‌های تامین کننده آب شرب خشک شده و آبرسانی با تانکر سیار در حال انجام است.
 
مشکل بی‌آبی شهر ارمغانخانه با ورود آب چاه قره‌چریان به مدار آبرسانی حل می‌شود

وی با بیان اینکه خشکسالی از یک سو و عدم استفاده درست از سویی دیگر مشکلات کمبود آب را چند برابر کرده است، عنوان کرد: گا‌ها در روستا‌ها آب شرب برای آبیاری باغچه‌ها و احشام مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر کمبود آب را در پی دارد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در شهر ارمغانخانه نیز الگوی مصرف رعایت نمی‌شود و دو برابر حجم تولید آب، مصرف صورت می‌گیرد، گفت: اولین راهکار رعایت الگوی مصرف است با این حال باید این نکته ذکر شود که سیستم آبرسانی و تاسیسات آبی در شهر ارمغانخانه هیچ‌گونه مشکلی ندارد و کمبود آب مسائلی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده بود تا چاه آبی که از سال‌ها پیش حفر شده به سیستم آبرسانی شهر ارمغانخانه اضافه شود، اما مسائلی سبب دیرکرد در این امر شده است، گفت: هنوز تیرگزاری و سیم کشی توسط اداره برق تمام نشده، اما بلافاصله بعد از اتمام کار توسط اداره برق، چاه قره‌چریان تجهیز و آب وارد مدار خواهد شد.

رستمخانی با بیان اینکه اهالی قره‌چریان گا‌ها به استفاده از آب این چاه مخالفت می‌کنند، عنوان کرد: با صورتجلسه‌ای که با شورای روستای قره‌چریان انجام شده موضوع حل شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر تامین آب شرب شهر ارمغانخانه در آینده‌ای نزدیک توسط چاه قره‌چریان، از امروز قنات آبی که در منطقه وجود دارد وارد مدار آبرسانی شهر ارمغانخانه خواهد شد که احتمال بر این است تا حد زیادی مشکل تامین آب شرب این شهر را حل کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار