خبرهای داغ:

روند واکسیناسیون در استان سمنان تسریع می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به تسریع در روند واکسیناسیون در این استان گفت: تا کنون یک سوم جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۶۶۶۴۱
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، نوید دانائی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون استان سمنان اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین مرکز تجمیعی واکسیناسیون استان سمنان به همت سپاه و بسیج استان سمنان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این استان در سالن ورزشی الغدیر سمنان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این مرکز برخوردار از 14 غرفه است و واکسیناسیون با سرعت بیشتری در این مرکز انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: هدف از راه‌اندازی و اضافه شدن این مراکز واکسیناسیون در استان سمنان این است که در ابتدا از تجمع مردم در مراکز واکسیناسیون کاسته شود و مردم بتوانند با آرامش بیشتری جهت تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند و همچنین با کیفیت و استانداردهای بالاتری در کنار سرعت بیشتر واکسن تزریق شود.

دانائی اظهار امیدواری کرد: با تحویل محموله‌های جدید واکسن با مقادیر بالاتر که قولش داده شده است؛ بتوانیم واکسیناسیون کرونا را در سطح استان با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر انواع مختلفی از واکسن با پلتفرم‌های مختلف اعم از داخلی و خارجی در کشور تزریق می‌شود که خوشبختانه از همه این‌ها نیز اثربخشی خوبی دیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تمام واکسن‌هایی که در بازار موجود است می‌توانند آمار مرگ و میر را کاهش دهند و این نکته بسیار مهم و اثبات شده‌ای هم در داخل کشور و هم در دیگر کشورهاست که عارضه جدی از هیچ یک از انواع مختلف واکسن کرونا تا کنون دیده نشده است.

دانائی تأکید کرد: مردم به منابع رسمی در راستای واکسیناسیون کرونا اعتماد و اکتفا کنند و به شایعات توجه کنند و حتما جهت تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند و خود را از ابتلا به ویروس کرونا مصون بدارند.

وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان تا کنون 140 هزار دُز واکسن در مجموعه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان کرد: حدود 100 هزارنفر در مجموعه استان تا این لحظه واکسینه شده‌اند که از این تعداد برخی هر 2 دُز واکسن و برخی دیگر یک دُز واکسن به آنها تزریق شده است و در مجموع باید گفت یک سوم جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا کنون واکسینه شده‌اند.

دانائی با اشاره به رتبه استان سمنان در بین دیگر استان‌های کشور از حیث سرعت واکسیناسیون کرونا گفت: با اضافه شدن مراکز واکسیناسیونی که به همت سپاه استان سمنان در شهرهای مختلف این استان راه‌اندازی شده است، سرعت و کیفیت واکسیناسیون ارتقا می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها