خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

توزیع ۶۰ هزار پرس طعام حسینی در دهه اول محرم از محل موقوفات

حجت الاسلام مجیدی گفت: بالغ بر ۶۰ هزار پرس طعام حسینی به برکت وقف از محل موقوفات استان، طی ایام محرم در قزوین توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۶۸۰
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵

حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین گفت: همه‏ ساله اموال بسیاری در شهرها و روستاها توسط دست‏‌اندرکاران موقوفات با نیت مرتبط با عزاداری و اطعام برای امام حسین (ع)، صرف مراسم اطعام، ذکر مصائب و عزاداری سیّدالشهدا (ع) و رسیدگی به فقرا و ضعفا می‏‌شود که برای ایجاد نظم و برنامه‌ریزی اجرای صحیح نیت واقفان استان، کمیته اجرای نیت واقفان در اوقاف قزوین تشکیل شد.

وی گفت: این کمیته در ایام محرم، از محل موقوفات بالغ بر ۶۰ هزار پرس غذا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا طبخ و توزیع کرد.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های این کمیته، اطعام عزاداران از محل موقوفات بعد از بررسی کمیته اجرای نیت واقفان صورت می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های اطعام از محل عواید موقوفه مرحوم حاج محمدحسین خزانه، موقوفه مرحوم مولا وردیخانی، موقوفه شیخ‌الاسلامی، موقوفه امینی، موقوفه سیدجوادی و غیره تأمین شده است.

وی همچنین ادامه داد: علاوه بر نیات واقفین خیراندیش در این حوزه بالغ بر ۲۰ هزار پرس غذای گرم به همت خیرین محترم و کمک های مردمی در آشپزخانه های امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین با نظارت مامورین این اداره کل و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی طبخ و بین جامعه هدف هر آستان مقدس توزیع گردید.

مجیدی استفاده از ظرفیت‌های موجود در امامزادگان و بقاع متبرکه را برای برگزاری مراسم عزاداری و ترویج فرهنگ عاشورایی و فرهنگ وقف بر اساس نیات واقفان خیراندیش ضروری دانست و اظهار کرد: در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش، سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شاخص استان قزوین درحال برگزاری بوده که در این برنامه نیز اطعام عزاداران در امامزادگان درحال اجرا است.

وی وقف برای سیدالشهدا(ع) را پشتوانه اقتصادی مراسم عزاداری حسینی دانست و افزود: واقفان خیراندیش با درک صحیح از وضعیت زمان خود دست به کار بزرگی زدند و امروز نیز خیران می‌توانند در عرصه‌های مختلف به این سنت حسنه اقدام کنند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان با اشاره به موقوفاتی که با نیات اطعام عزاداران حسینی هستند، تأکید کرد: این اطعام در مراسم عزاداری که همراه با قرائت قرآن، سخنرانی و مدیحه‌سرایی است، صورت گرفت و البته در خصوص موقوفاتی که برای اطعام، قید زمان و مکان اعلام شده، بر اساس همان نیت عمل شده است.

 

انتهای پیام/1010

ارسال نظرات
پر بیننده ها