خبرهای داغ:
استاندار گلستان:

۵۷۷ هزار دز واکسن در استان گلستان تزریق شد

استاندار گلستان گفت: ساعت کاری ادارات استان از فردا ( یکم شهریور) به روال گذشته برمی‌گردد و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ همه ادارات استان موظف به خدمات‌دهی به مردم هستند.
کد خبر: ۹۳۶۶۷۸۶
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

۵۷۷ هزار دز واکسن در استان گلستان تزریق شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ هادی حق شناس در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: کادر درمان استان در یکسال و نیم گذشته به علت شیوع کرونا، شرایط سختی را تجربه کرد که اگر همراهی و جانفشانی پزشکان و پرستاران ما نبود، امروز اوضاع بسیار بدتری داشتیم.

وی همچنین از هیئت‌های مذهبی استان که در دهه نخست ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی را در مراسمات عزاداری‌ سیدالشهدا (ع) رعایت کردند، قدردانی کرد و گفت: از 24 مردادماه که ممنوعیت تردد بین استانی در جاده‌های سراسر کشور اعمال شد، شاهد کاهش سفرها بودیم و در ورودی‌ها و خروجی‌های استان نیز کاهش 45 درصدی تردد به ثبت رسیده است.

استاندار گلستان افزود: ممنوعیت تردد بین استانی تا 5 شهریورماه ادامه دارد، ضمن اینکه همه بوستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان همچنان مسدود است.

وی درباره فعالیت ادارات از ابتدای شهریورماه هم بیان داشت: ساعت کاری ادارات از فردا ( یکم شهریور ماه) به روال سابق برمی‌گردد و تعطیلی پنج شنبه نیز ملغی می‌شود اما دورکاری در شهرهای قرمز, نارنجی و زرد براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.

حق شناس در ادامه به افزایش تجهیزات بیمارستانی در استان اشاره کرد و گفت: به رغم مشکلاتی که کرونا برای ما ایجاد کرد اما در 2 ماه گذشته 50 دستگاه ونتیلاتور جدید و بسیاری امکانات دیگر وارد استان شد و در بازدید رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از استان که جمعه گذشته اتفاق افتاد، قرار شد امکانات لازم سریعتر به استان وارد شود و همچنین بیمارستان های قدیمی مورد بازسازی قرار گیرد. در این سفر اختصاص 32 دستگاه ونتیلاتور، چند دستگاه سی تی اسکن، دستگاه اکسیژن ساز و غیره نیز مصوب شده است.

وی درباره آخرین وضعیت کرونایی استان با اشاره به آغاز روند نزولی گفت: در حال حاضر یکهزار و 806 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 228 نفر در icu و 80 نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و در 24 ساعت گذشته نیز 21 نفر فوت شده‌اند.

حق شناس بر تسریع در واکسیناسیون کرونا در استان تأکید کرد و افزود: تا کنون 557 هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که 382 هزار و 900 بیمار دز اول و حدود 78 هزار بیمار هم دو دز واکسن را دریافت کردند.

وی بیان داشت: تا کنون 30 درصد گروه‌های سنی در استان دست کم یک دز واکسن کرونا دریافت کردند که باید سرعت واکسیناسیون و مراکز تزریق واکسن را در شهرها و روستاها افزایش دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار