خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه (ع):

ارائه خدمات جهادی بسیج استان به ۸۰ درصد روستاها

علی دارابی گفت: گروه های جهادی خراسان شمالی در سال های گذشته در اکثر نقاط محروم استان به خصوص 80 درصد روستاهای کم برخوردار حضور پیدا کردند و خدمات شایانی درموضوعات عمرانی، پزشکی و فرهنگی ارائه دادند.
کد خبر: ۹۳۶۶۷۸۸
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ علی دارابی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی اظهار داشت: بسیج سازندگی که به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفته از مهم ترین ماموریتهای آن موضوع فقر زدایی و محرومیت زدایی از جامعه است.


وی با اشاره به اینکه از زمان تشکیل سازمان اقدامات خوبی در حوزه های مختلف صورت گرفته، ادامه داد: موضوع امیدآفرینی در جامعه و ایجاد نشاط انقلابی از مطالبات موکد مقام معظم رهبری بوده که در دستور کار قرار گرفته و با تکیه بر نیروی جوان،جهادی و خوش فکر به نتیجه های مطلوبی دست پیدا کرده است.


دارابی اضافه کرد: گروه های جهادی جزو سرمایه های اصلی سازندگی هستند و تمامی اقداماتی که در زمینه محرومیت زدایی در کشور انجام می شود با تکیه بر تلاش این گروه های جهادی صورت می گیرد.


مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه گروه های جهادی در شرایط مختلف تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کرده اند، گفت: انتخابات ریاست جمهوری یکی از این موارد بوده که با تمام هجمه ای که از سمت دشمنان وارد شد، با هوشیاری مردم در کنار موضوع امید آفرینی و روشنگری در گروه های جهادی و بسیجی توانستند توطئه دشمن را خنثی کنند.


وی عنوان کرد: علاوه براین گروه های جهادی با خدماتی که در عرصه های مختلف در جامعه ارائه کردند، جایگاه معنوی و ارزشمندی را در جامعه کسب کردند و باتوجه به اعتماد مردم، این ظرفیت عظیم با تمام قدرت وارد میدان شده و با توکل به خدا و انجام ماموریت های مختلف با هدف مایوس کردن دشمن پای کار آمده اند.


دارابی بیان داشت: ایجاد اشتغال و پروژه های محرومیت زدایی، مواسات و کمک های مومنانه از جمله خدمات ارزشمندی است که مورد توجه این افراد قرار گرفته است.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گروه های جهادی در سال های گذشته در اکثر نقاط محروم استان به خصوص 80 درصد روستاهای کم برخوردار حضور پیدا کردند و خدمات شایانی درموضوعات عمرانی، پزشکی و فرهنگی ارائه دادند.


وی تمام دغدغه گروه های جهادی را کمک رسانی به قشر آسیب پذیر در قسمت های مختلف جامعه عنوان کرد و یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که با تکیه بر ایمان و انجام مدیریت جهادی بسیاری از کارهایی که نشدنی بوده قابل حل شده اند.


دارابی اظهار داشت: در استان خراسان شمالی یک هزار و 800 گروه جهادی تشکیل و ثبت سامانه شده و شناسنامه دار هستند که از این تعداد یک هزار گروه محله محور و 800 گروه جغرافیامحور و گروه های اقشار متخصص هستند که از بین سه نفر تا 25 نفر فعالیت ها را انجام داده اند.


مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ساخت 57 مسکن محرومان  ، تعمیر و مرمت 61 مسکن، ساخت دو مسجد ، 47 مورد آبرسانی به روستاها و  ساخت 40مورد سرویس بهداشتی انجام شده است.


وی همچنین توضیح داد: علاوه براین در موضوع اشتغالزایی از ابتدای سال جاری تاکنون 200 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه جهت ایجاد کارگاه های خانگی و زودبازده پرداخت شده است و 29 میلیارد تومان اعتبار از بانک های عامل در نظر گرفته شده که 15 میلیارد جذب شده و مابقی در دست جذب است.


دارابی بیان داشت: دو هزار و 400 شغل به همت بسیج سازندگی ایجاد شده که یک هزار و 100 شغل در سال جاری بوده است، همچنین 20 تعاونی در دست اقدام است که ایجاد تعاونی ها، باعث تحول در روستاها و ایجاد اشتغال خواهد شد.


وی گفت: بسیج سازندگی در موضوع مواسات و کمک های مومنانه از ابتدای شیوع کرونا کار را شروع کرده است و با کمک های خیرین حدود 35 هزار پرس غذای گرم، 23 هزار بسته معیشتی، در سال 1400 بین محرومان توزیع کرده است.


دارابی همچنین از اهدای 40 سری جهیزیه به ارزش ریالی هر سری 30 میلیون تومان بین نوعروسان خبر داد و گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی، 120 هزار ماسک و 20 هزار الکل بین مردم توزیع شد.


مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادلائمه (ع) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مراسم دهه اول محرم، هیئت های مذهبی که برای تهیه ماسک و الکل مراجعه کردند، این اقلام در اختیارشان قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها