خبرهای داغ:
استاندار گلستان گفت: در سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون درمان وزارت بهداشت به استان ۵۰ ونتیلاتور به گلستان تزریق شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۷۹۴
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷

کاهش ۴۵ درصدی تردد در جاده‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان به ریاست استاندار گلستان برگزار شد.

استاندار گلستان در این جلسه با تبریک روز پزشک اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته پزشکان و پرستاران کار جهادی انجام دادند و اگر پزشکان و پرستاران نبودند به طور قطع با توجه به کمبود امکانات و محدودیت منابع، مشکلات بیشتری در این حوزه داشتیم.

وی با اشاره به عملکرد خوب پلیس و سپاه در کنترل ترددها در استان، اضافه کرد: در این تعطیلات ترددها ۴۵ درصد نسبت به تعطیلات مشابه هفته‌های پیش کاهش داشته است.

* حق‌شناس: از فردا ساعت فعالیت ادارات و بانک‌ها به روال عادی باز خواهد گشت

استاندار گلستان تاکید کرد: از فردا ساعت فعالیت ادارات و بانک‌ها به روال عادی باز خواهد گشت و شروع ساعت کاری از ساعت ۷ و‌۳۰ دقیقه خواهد بود.

حق‌شناس بیان کرد: در پی سفر اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون درمان وزارت بهداشت به استان گلستان ۵۰ دستگاه ونتیلاتور به بیمارستان‌های استان اختصاص داده شد و مقرر شد بازنگری‌هایی در بیمارستان‌های استان به‌خصوص در حوزه زیرساختی انجام شود.

* فاضل: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ۸۰ نفر به ونتیلاتور وصل هستند.

عبدالرضا فاضل اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر بر اثر کرونا فوت کردند و شرایط مطلوبی را در شیوع ویروس نداریم.

وی گفت: گرچه کاهش نسبی نسبت به بستری‌ها داشته‌ایم اما با تجمع‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها به سرعت بیشتری‌ فوتی‌ها افزایش خواهد یافت.

* ما در استان نیازمند یک سوله هستیم تا دچار مشکلات بستری به خصوص در ساعات شامگاهی نباشیم/  تاکنون ۴۶۰ هزار و ۹۲۰ واکسن در استان گلستان تزریق شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: ما در استان نیازمند یک سوله هستیم تا دچار مشکلات بستری به خصوص در ساعات شامگاهی نباشیم و برای این امر بیمارستان‌های قدیم علی‌آبادکتول و مینودشت را بازبینی کردیم و تلاش کردیم بتوانیم ۸۰ تخت در هر مکان را تامین کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: تاکنون ۴۶۰ هزار و ۹۲۰ واکسن در استان تزریق شده که ۳۸۲ هزار و ۹۰۰ واکسن دُز اول و ۷۷ هزار و ۹۷۰ نفر هر دو دُز را دریافت کردند.

ناهید جعفری تاکید کرد: تاکنون ۵۷۷ هزار دُز واکسن وارد استان شده و ۳۴ درصد واکسن‌ها در شهرها و ۲۱ درصد واکسن در روستاها تزریق شده است.

وی اضافه کرد: ۲۸ درصد واکسن‌ها در گرگان تزریق شده و برای تسریع در عملیات واکسن نیاز داریم واسکن‌های بیشتری وارد استان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر باید اولویت را برای تزریق دُز دوم بزاریم که در صورتی که تامین واکسن با همین سرعت پیش رفت، دچار مشکل نشویم.

لازم به ذکر است، روزانه هزاران نفر علاوه بر دریافت خدمات بستری، خدمات سرپایی را در استان دریافت می‌کنند.

در استان ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که حدود ۲ هزار تخت مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها