دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی قم مطرح کرد:

دانشجویان قمی بازوی کمکی جامعه پزشکی/نیازسنجی دقیق وظیفه اصلی قرارگاه شهید قاسمی است

دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی قم گفت:با تشکیل قرارگاه شهید قاسمی توسط دانشجویان استان قم، اعضای این قرارگاه دانشجویان قمی هستند که به کمک جامعه پزشکی شتافته‌اند.
کد خبر: ۹۳۶۶۸۷۱
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم؛ علیرضا شاهپری دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به شروع فعالیت قرارگاه دانشجویی شهید قاسمی در شیوع موج پنجم کرونا در کشور گفت: فعالیت‌های قرارگاه تاکنون به مکرر موجب تغییرات شده است که به سبب تحول شیوع ویروس منحوس کرونا بوده و قرارگاه هم طبق دستورات ستاد ملی کرونا و نیاز جامعه‌محور فعالیتی خود را تغییر داده است.

وی افزود: گاهی تا حرف از خدمت‌رسانی زده می‌شود در ذهن ما ساخت خانه برای مناطق محروم تداعی می‌شود، اما منظور از خدمت‌رسانی در قرارگاه شهید قاسمی نیازسنجی دقیق از وضعیت کنونی جامعه است که ببینیم آیا نیاز کنونی مدافعان سلامت در حال حاضر ماسک است یا دستکش یا کمک و یاری در خدمت به بیماران کرونایی است. گاهی کار مطالبه گری ما در عرصه‌های مختلف خود یک خدمت‌رسانی محسوب می‌شود.

در ادامه علیرضا شاهپری بابیان تشکیل قرارگاه شهید قاسمی توسط دانشجویان استان قم خاطرنشان کرد: اعضای این قرارگاه دانشجویان قمی هستند که برای جامعه پزشکی به کمک آنان شتافته‌اند. نیازسنجی دقیق وظیفه اصلی ما در این قرارگاه است و در مرحله بعدی با مطالبه گری به دنبال پیگیری کمبود تجهیزات و نیاز‌های بیماران کرونایی هستیم. محور فعالیت ما حول ده بند دستورات رهبری که در پیامشان به مردم داشتند است. قرارگاه شهید قاسمی پس از نخستین سخنرانی امام خامنه‌ای پیرامون کمک بسیج به جامعه پزشکی تشکیل‌شده است.

شاهپری افزود: قرارگاه شهید قاسمی با ورود کرونا به ایران شکل گرفت و فعالیت خود را در استان قم با تولید گان، ماسک، دستکش و تجهیزات پزشکی شروع کرد و همچنین پاسخ به سولات مردمی به‌صورت تلفنی و حضور دانشجویان پزشکی در مساجد و توجیه و آگاهی بخشی مردم بخشی از فعالیت‌های قرارگاه شهید قاسمی در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا در ایران بود است.

دبیر شورای جهادی بسیج دانشجویی استان قم سخنان خود با توجه به فعالیت‌های قرارگاه از آغاز شیوع کرونا در کشور تصریح بخشید: پس از آغاز شیوع کرونا قرارگاه شهید قاسمی توسط ۱۹۰۰ خیاط خانگی توانست بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک، ۲۰۰ هزار دستکش، ۱۰۰ هزار گان پزشکی و بیش از ۳۰ هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده را در بین ۱۰ استان تولید و توزیع کند.
 
 مسئول بسیج دانشکده فنی قم با اشاره به طیف تغییرات قرارگاه در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: فعالیت بعدی دانشجویان قمی ثبت‌نام برای حضور در نقاهتگاه‌های استان بوده و پس‌ازآن با دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با ورود به طرح مواسات و همدلی توانستیم بیش از ۳۲ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان قم پخش کنیم. همچنین هر هفته پخت غذای گرم برای تعدادی از نیازمندان داریم که از کمک‌های دانشجویی و خیرین مردمی هزینه و مایحتاج ما تأمین می‌شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار